سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳

علی فرمانی،

قوانین سخت گیرانه در بخش مسکن باعث فرار سرمایه گذاران از قزوین شده است

در راستای رفع موانع تولید باید با تعامل و همکاری همه ارگانهای مرتبط روند کاری سرمایه گذاران در تمامی بخشها به ویژه صنعت ساخت و ساز در شهر قزوین تسهیل گردد.

  به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ علی فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: توسعه صنعت ساختمان، یکی از مظاهر رشد و توسعه کشورها محسوب می شود لذا بیشترین سهم انباشت سرمایه ثابت و بالاترین سهم اشتغال در بخش صنعت و جذب افراد تحصیل کرده و کارآمد در این بخش وجود دارد.

وی افزود: تقریبا 360 نوع شغل مرتبط با صنعت ساختمان وجود دارد که اهمیت صنعت ساخت و ساز و رونق آن در جامعه را نشان می‌دهد، براین اساس ضرورت دارد تا بدین منظور برای فعالین این عرصه مشوقهایی را در نظر بگیریم، نه اینکه مقررات های سخت گیرانه ای را در همه امور لحاظ نماییم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، باید با تعامل و همکاری همه ارگانهای مرتبط از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و ادارات خدمات رسان دیگر، روند کاری سرمایه گذاران در بخش صنعت ساختمان و دیگر بخش ها را تسهیل نماییم.

فرمانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه افزایش جرایم کمیسیون ماده صد تاثیر مستقیمی بر افزایش هزینه های ساخت و ساز خواهد داشت گفت: اینکه گفته می شود جرایم تاثیری در افزایش هزینه های ساخت و ساز و گرانی مسکن ندارد منطقی نیست، چرا که سازنده نیز با افزایش هزینه های جرایم کمیسیون ماده صد هزینه های مسکن و قیمت آن را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه باید دلایل فرار سرمایه گذاران از شهر قزوین بررسی شود خاطر نشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل قوانین سخت گیرانه در کمیسیون ماده صد و تاخیر در صدور مجوز های ساخت و ساز و دلایل دیگر رغبتی برای حضور و سرمایه گذاری در شهر قزوین ندارند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای بی نظیر شهر قزوین در بخشهای مختلف به ویژه گردشگری چرا باید سرمایه گذاران و سازندگان مسکن، این استان را برای سرمایه گذاری و ساخت و ساز ترک کنند و سرمایه های خود را به شهرهای مجاور از قبیل شهرهای شمالی و البرزو همدان منتقل کنند؟

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تجاری سازی سازمانهای شهرداری تاکید نمود و گفت: درآمدزایی در سازمانهای شهرداری و توجه به تجاری سازی آنها بسیار مهم است چرا که نباید از جیب مردم هزینه کرد بلکه باید با اقدامات شهرداری باری از روی دوش مردم برداشته شود نه اینکه بار آن از جیب مردم باشد لذا شهرداری حق ندارد به هر قیمتی کسب درآمد داشته باشد و این ظلم به شهروندان است.

فرمانی بار دیگر بر مسجد محوری در برنامه های شهرداری اشاره کرد و گفت: توجه به مساجد و فراهم آوردن فضایی برای حضور جوانان در مساجد بسیار مهم است اما در کنار این موضوع باید به اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی در محلات نیز توجه نمود و سرانه های ورزشی و فرهنگی را در محلات افزایش داد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط