سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۰۳

فاطمه اشدری،

لزوم بهره گیری از کارشناسان نخبه اقتصادی در ایجاد کدهای درآمدی/از سرمایه گذاران حمایت شود

به منظور ایجاد کدهای درآمدی ضرورت دارد از کارشناسان نخبه و زبده اقتصادی در شهرداری قزوین بهره گیری شود تا بتوانیم با ایجاد درآمدهای پایدار در جذب سرمایه گذاران و تسهیل فعالیت آنها اقدامات خوبی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با تاکید بر این مطلب اظهار کرد: بایستی با مدیریت و برنامه‌ریزی و بهره گیری از کارشناسان اقتصادی نخبه نسبت به شناسایی کدهای درآمدی در شهرداری قزوین اقداماتی داشته باشیم.

وی افزود: بنده به شهرداری قزوین ایراد نمی گیرم که چرا در بخش کدهای درآمدی ضعیف است؟ چرا که همه شهرداری ها چنین وضعیتی دارند اما به شورا ایراد می گیرم، چرا که ما به عنوان شورای شهر باید برای شهر کدهای درآمدی تعریف کنیم که هم به مردم آزار نرسد و هم بتوانیم با جذب سرمایه گذار منابع پایدار درآمدی ایجاد نماییم.

اشدری تصریح کرد: باید با نخبگان اقتصادی شهر برای افزایش جذب سرمایه گذاران داخلی و حمایت از آنها برنامه داشته باشیم. وی همچنین خواستار ارایه برنامه جامع مطالعاتی از سوی شهرداری قزوین درخصوص شهرها و کشورهای موفق پیرامون کدهای درآمدی شد و گفت: در این برنامه مطالعاتی مشخص خواهد شد که این شهرها و کشورها چه مواردی را پیگیری و اجرا نموده اند که در امر جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمدهای پایدار شهری موفق بوده اند.

اشدری با اشاره به اینکه باید روند کار سرمایه گذاران در شهر تسهیل شود افزود: ابتدا باید اجازه دهیم سرمایه گذار به سهولت و راحتی کار و پروژه خود را به سرانجام برساند و سپس به سراغ دریافت عوارض و مواردی از این دست برویم در این صورت به رونق ساخت و ساز و تشویق حضور بیشتر سرمایه گذاران در شهر کمک کرده ایم.

وی همراهی شهروندان در اجرای پروژه های شهری را در گرو همراهی شهرداری با آنان دانست و گفت: هر زمان که توانستیم با مردم همراه شویم، آنان نیز شهرداری را در تمام پروژه ها همراهی می کنند، لذا اگر مساعدت و مشارکت مردم را در اجرای پروژه‌های شهری می خواهیم، باید موارد آسان را پیش پایشان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش گریزی به موضوع پروژه های سرمایه گذاری در شهر زد و گفت: اکثر این پروژه ها با هدف گردشگری و جذب توریست آغاز به کار کرد اما اگر این پروژه های نیمه تمام به افراد دیگر با کاربری های دیگر واگذار شود مصیبتی است چرا که ما به اهداف سابق مان نرسیدیم فقط بدهی ها را با فروش پروژه های سرمایه ای مان پرداخت کرده ایم.

این عضو پارلمان محلی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تعیین قیمت پایه جرایم کمیسیون ماده صد تصریح کرد: نمی توانیم در این موضوع عدد پیش بینی نکنیم زیرا چند سال دیگر باید عددها را متورم ببینیم که شهروندان را آزرده خواهد نمود، پس به دلیل اینکه عدد مناسبی باشد و به مردم فشار وارد نشود باید اعداد را کوچک و متعادل تر باید در نظر گرفت.

وی همچنین در طرح دیدگاه خود در خصوص لایحه اهدای زمین به دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هر ارگانی دارای زمین می باشد و اینکه چرا این زمین طی سالهای اخیر به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده جای سوال است؛ اما می توان در این لایحه تبصره ای قید کرد که در قبال این زمین در ناحیه مشعلدار زمین معوض دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری قزوین انتقال داده شود.

اشدری همچنین در بخش دیگری از این جلسه خواستار توجه به مساجد شهر شد و یادآور شد: در توجه به مساجد شهر نباید با اعداد و ارقام بازی کرد چرا که تمامی مساجد می توانند به عنوان یک فرهنگسرا نقش مهمی در جامعه داشته باشند، بنابراین باید برنامه های ارزنده ای را برای مساجد داشته باشیم تا هر خانواده ای که خانه اش کنار مسجد است از این موضوع ناراحت نباشد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: سازمان فرهنگی و ورزشی با تعامل با مساجد برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی مشترکی را با رویکرد خانواده و اخلاق محور اجرا کنند که موجبات ارتقاء مسائل دینی، اعتقادی، شادی، نشاط، روحی، معنوی و سلامت شهروندان عزیز در محلات را فراهم سازد و از سویی بسته های تشویقی سازمان فرهنگی بطور عادلانه از طریق مساجد در اختیار خانواده ها و جوانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص واگذاری زمین به مسجد آقا معصوم که یکی از مساجد قدیمی شهر است نیز بایستی با هیات امنای این مسجد جلسه برگزار نمود و نظرات آنها را نیز بدانیم.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط