یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

توسعه بافت تاریخی قزوین علت تاخیر در بهره برداری از پروژه های عمرانی است

دیدگاه میراث فرهنگی در افزایش بافت تاریخی باعث تاخیر در بهره برداری از پروژه های عمرانی در شهر و بلاتکلیفی مردم در ساخت و ساز شده است.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حسین صلح جو عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک شورا با دادستان قزوین با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر بسیاری از مناطق شهر قزوین جزو محدوده بافت تاریخی محسوب شده که این موضوع شهروندان را در ساخت و ساز دچار نگرانی و بلاتکلیفی نموده است.

وی افزود: به عنوان نمونه اگر در محله ای سه طبقه تراکم اعطا می شد حالا باید طبق ضوابط بافت تاریخی دو طبقه تراکم دریافت کند، بر این اساس این موضوع به شهر آسیب می زند.

صلح جو در ادامه خواستار ورود دادستانی به این قضیه شد و گفت: علت تاخیر در بهره برداری از پروژه های عمرانی در شهر قزوین نیز توسعه بافت تاریخی است و لازم است تا دستگاه قضایی در این مساله ورود کند.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین گریزی به عدم مشارکت برخی از دستگاهها در پروژه هایی مانند طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) زد و گفت: عدم اجرای برخی دستگاهها به تعهداتشان در پروژه های مشارکتی مانند طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) باعث طولانی شدن پروژه شده و ضرورت دارد دستگاه قضایی در این قضیه نیز ورود کند چرا که شهرداری قزوین به تعهدات خود عمل نموده و سایر دستگاهها نیز بایستی به تعهدات خود عمل کنند.

صلح جو در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این سوال که متولی امنیت در بوستانهای شهر چه نهادی است خواستار ورود دستگاه قضا به تامین امنیت در بوستانهای شهر شد و گفت: وجود سگ های ولگرد و سگ هایی که توسط صاحبان خود در بوستانها گردانده می شوند بوستانها را به مکانی برای ترس و وحشت مردم تبدیل نموده و لازم است در این خصوص تدبیر ویژه صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین به موضوع افزایش سرقت در بوستانهای شهر، سرقت و معضل خرید و فروش مواد مخدر در مناطق منفصل شهری اشاره داشت و خواستار حل این مشکلات از سوی دستگاه قضا و برخورد محکم با سارقان و فروشندگان مواد مخدر شد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط