یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد:

لزوم اصلاح و بازنگری در محدوده تاریخی شهر قزوین

توسعه و گسترش محدوده تاریخی شهر قزوین باعث ایجاد مشکلاتی در ساخت و ساز می شود؛ لذا ضرورت دارد تا حریم تاریخی شهر قزوین اصلاح و بازنگری شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک اعضای شورا با دادستان قزوین ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه در سخنانی گسترش بافت تاریخی را یکی از مهم ترین مشکلات شهر قزوین دانست و اظهار کرد: در ساخت و ساز ها به دلیل قرار گیری ملک در محدوده میراث فرهنگی باید ضوابط طبق محوطه های تاریخی رعایت شود در نتیجه شهروندان نمی توانند تراکم مورد نظر خود را دریافت نمایند که این موضوع باعث ضرر و زیان به شهروندان می شود.

وی خطاب به دادستان قزوین گفت: باید برای محدوده های تاریخی در شهر به صورت نقطه ای و لکه ای محدوده تعیین نمود بر این اساس درخواست دارم تا به عنوان مدعی العموم، میراث فرهنگی را ملزم به بازنگری محدوده میراث فرهنگی و تاریخی شهر قزوین نمایید تا شاهد اتفاقات خوبی در شهر قزوین باشیم.

چگینی در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت رویه در آرای کمیسوین ماده صد تاکید کرد و افزود: به واسطه عدم وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده صد و سختگیری هایی که انجام می شود روند ساخت و ساز و سرمایه گذاری در شهر قزوین نیز دچار مشکلاتی شده است.

وی افزود: صنعت ساختمان به لحاظ ایجاد شغل و رونقی که در بخش اقتصاد دارد بسیار اهمیت دارد و بایستی با برنامه ریزی و همدلی در راستای رونق بخش مسکن و ساخت و ساز اقدام شود نه اینکه با برخی سختگیری ها در کمیسیون ماده صد و رای های تخریب انگیزه ساخت و ساز را از سرمایه گذاران بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: می توانیم با همکاری و همراهی دستگاه قضایی و نشستهای مشترک در راستای حل این مشکل و ایجاد وحدت رویه در صدور آرای کمیسیون ماده صد اقدامات موثری داشته باشیم.

به گفته ولی چگینی باید صدور آرای تخریب در کمیسیون ماده صد اتفاق نیفتد و از ظرفیت قضات در این کمیسیون استفاده شود تا قضیه از طریق پلمپ مکان و یا به هر شکل دیگری حل شود تا وصول مطالبات شهرداری نیز صورت گیرد.

این عضو پارلمان محلی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت دستگاه قضایی و دادستانی در حل مشکلات نواحی مانند شهرک اندیشه و مشکلات برخی تعاونی های مسکن اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پرونده های شهرک اندیشه و تعاونی های دیگر میتواند باعث رفع مشکلات شهروندان و تسهیل در روند خانه دار شدن افرادی که چندین سال است معطل ساخت و ساز هستند شود.

چگینی همچنین در ادامه سخنانش خواستار ایجاد بستر های مناسب برای جذب سرمایه گذار در استان قزوین از طریق استانداری و دستگاههای مرتبط شد و گفت: متاسفانه به دلیل سنگ اندازی های متعدد ادارات بر سر راه سرمایه گذاران شاهد فرار سرمایه از شهر قزوین به سایر استانها از جمله استانهای شمالی کشور هستیم.

وی تاکید کرد: باید با ایجاد سهولت در روند کاری سرمایه گذاران و تکمیل زیرساختهای لازم شرایط را برای حضور آنها در شهر قزوین مهیا نماییم.

چگینی همچنین در خصوص شکایت همسایگان در ساخت و ساز گفت: میتوان این موضوع را از طریق کارشناسی بررسی نمود و اگر اصول سه گانه رعایت نشده باشد و ساخت و ساز منجر به ضرر و زیان همسایه ها شود شکایت مورد قبول باشد وگرنه ترتیب اثر داده نشود چرا که این موضوع به محل درآمدی برای یکسری افراد تبدیل شده است.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط