پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۹

مجلس محلی قزوین در هفته ای که گذشت

شورای اسلامی شهر قزوین، همگام با این شهر، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، روزهای پرکار و پر تکاپویی را پشت سر می گذارد

. به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، ۹ عضو پارلمان محلی قزوین به عنوان نمایندگان مردم در این نهاد نیز این روزها با حضور در جلسات هفتگی شورا، کمیسیون ها، نشست های جانبی، ملاقات مردمی، برنامه های بازدید و... در حال جمع بندی اقدامات و برنامه های خود در ۸ماه حضور و فعالیت خود در تالار مردم می باشند.

اما آنچه پیش رو دارید ماحصل اقدامات شورا در هفته گذشته است که دربرگیرنده دو جلسه رسمی شورا شامل یک جلسه غیرعلنی با حضور محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین با هدف بررسی راهکارهای تقویت و تحکیم روابط و تعاملات فی‌مابین و طرح انتظارات دو جانبه و یک جلسه علنی با حضور حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین با موضوع بررسی نحوه برگزاری طرح ملی و بین المللی «رفیق خوشبخت ما» با رویکرد نهادینه نمودن مکتب سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و اعلام آمادگی شورا و شهرداری قزوین بمنظور مشارکت در این طرح می باشد.

برپایی کمیسیون های تخصصی در قالب پنج جلسه متوالی در هفته گذشته دیگر اقدام اعضای شورا به شمار می رود که از جمله آن می توان به برپایی جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورا به ریاست قاسم اللهیاری و با موضوع بررسی و واکاوی برنامه های نوروزی شهرداری توسط دو سازمان زیباسازی و فرهنگی، ورزشی شهرداری با حضور سرپرست این سازمانها اشاره کرد.

برپایی کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و شورایاری‌ شورا به ریاست علی فرمانی و به منظور بررسی طرح جامع مدیریت پسماند در سرفصل های آموزش و فرهنگ سازی، تفکیک از مبدأ، الگوی جمع آوری پسماند، تولید کود کمپوست، بی خطرسازی پسماندهای پرخطر، مدیریت نخاله های ساختمانی و پسماند عمرانی، با حضور حسین عمویی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری و کارشناس طرح، دیگر کمیسیون برگزار شده در هفته گذشته بود.

جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورا نیز با هدف بررسی ۴مورد پرونده ملکی توافقی و‌ یک مورد درخواست صدور پروانه برای ملک قولنامه ای در اسماعیل آباد نیز که به ریاست مهری السادات تقوی در تالار مردم برگزار شد، بخش دیگری از عملکرد شورا در هفته گذشته به شمار می رود.

همچنین کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر در تلفیق با کمیسیون عمران و خدمات شهری نیز در این مدت با هدف بررسی لایحه اخذ هزینه های طراحی پلان ایمن سازی معابر و پروژه های شهری توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، لایحه افزایش بهای نرخ خدمات و تعرفه قبور در سازمان آرامستان های شهرداری، لایحه تفویض اختیار هزینه کرد مواد ۱۶و ۱۷ به شهردار و معاون مالی وی به ریاست ولی چگینی و با حضور مدیران مرتبط شهرداری در تالار شهر تشکیل جلسه داد.

از برپایی کمیسیون عمران ترافیک و امور زیربنایی نیز با دستور کار تصمیم گیری در خصوص لوایح نرخ کرایه تاکسی در سال آتی، خرید دو دستگاه دوربین ثبت تخلف توسط مالکین کلینیک درمانی مجاور بیمارستان مهرگان، اختصاص دو درصد کرایه دریافتی هر سفر از تاکسیرانان اینترنتی با هدف هزینه کرد در بسترسازی ترافیکی شهر به ریاست مهدی مهدیخانی و با حضور مدیران و مسئولان مرتبط شهرداری می توان به عنوان دیگر اقدام اعضای شورا در هفته گذشته یاد کرد.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط