سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

بررسی نرخ بهای خدمات تاکسیرانی درون شهری در کمیسیون عمران شورا

کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی، لایحه افزایش ۷۱درصدی نرخ بهای خدمات تاکسی های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر در جلسه امروز خود که با حضور اعضا، عرشیان سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری، وثوق نیا سرپرست سازمان تاکسیرانی و کارشناسان و مدیران مرتبط شهرداری در تالار مردم برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون جوانب مختلف لایحه دوفوریتی سازمان تاکسیرانی مبنی بر افزایش نرخ تاکسی های درون شهری، با تاکید بر این مطلب که تاکسیرانان ویترین خدمات شهری به شمار می روند و ارتباط تنگاتنگی با شهروندان دارند، با لحاظ مطالبات معوق این قشر، با لایحه افزایش ۷۱ درصدی نرخ کرایه تاکسیرانی در قالب بهای خدمات در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

گفتنی است؛ این میزان افزایش نرخ، با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی، تعمیرات و اصطحلاک، نرخ تورم، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی و معیشتی که توسط کارشناسان سازمان تاکسیرانی و اتحادیه تاکسیرانان آنالیز و برآورد شده است مورد پذیرش قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، اعضای کمیسیون اظهار امیدواری کردند با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد سفرهای درون شهری توسط تاکسیرانان صورت می گیرد، با این افزایش نرخ، هم شاهد سرویس دهی بهینه ۵ هزار راننده تاکسی و ۲هزار راننده وانت بار به شهروندان باشیم و هم تاکسیرانان در سال نو با رضایت و آرامش خاطر بیشتری به فعالیت بپردازند.

بر پایه این گزارش، در بخش دیگری از این جلسه موضوع اخذ دو درصد عوارض هر سفر از تاکسیرانان اینترنتی شامل اسنپ، تپ سی، ماکسیم و... با توجه به اینکه فعالین این حوزه عامل بخشی از ترافیک معابر شهری به شمار می روند و در ایجاد آلودگی هوا، وارد نمودن خسارت به اماکن فرهنگی، تاریخی از طریق ورود به بافت های تاریخی و فرسوده و... نقش دارند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف، با توجه به این که این طرح پیش از این نیز در کلانشهرها با موفقیت به اجرا درآمده و توانسته بخشی از هزینه های شهرداری ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک را به منظور ارایه بهتر خدمات به شهروندان تامین نماید، نظر موافق اعضای کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای شهر را جلب نمود.

بر پایه این گزارش، خریداری دو دستگاه دوربین ثبت تخلف توسط مالکین کلینیک درمانی مجاور بیمارستان مهرگان، دیگر موضوع مورد بررسی در این کمیسیون بود که پس از شنیدن نتایج عارضه سنجی ترافیکی ناشی از فعالیت کلینیک که منجر به اشغال ۱۷۲ فضای پارک و ایجاد گره ترافیکی به ویژه در ساعات پیک سفرهای شهری شده، منوط به بازنگری در نگارش متن لایحه، با افزودن مفاد مورد تاکید اعضای کمیسیون، مورد موافقت قرار گرفت.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط