یکشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

لزوم افزایش مراکز تفریحی و ورزشی مختص بانوان در قزوین

کمبود مراکز تفریحی و ورزشی مختص بانوان در سطح شهر یکی از موضوعات حائز اهمیت است که در راستای برطرف نمودن این مشکل، شورای شهر و شهرداری باید اهتمام ویژه ای داشته باشد.

   به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، کبری علیخانی مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان این مطلب اظهار کرد: اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین موارد مشترک زیادی را با شورا و شهرداری ها دارد و یکی از موارد مهم توجه به کمبود مراکز تفریحی و ورزشی مختص بانوان است که در این راستا بایستی تلاش های زیادی صورت گیرد.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه های فرهنگی، ورزشی به نام شهربانو در شهر تهران، افزود: بوستان های بانوان قزوین تنها یک فضای سبز، بدون هیچگونه امکانات خاصی است، در حالیکه مجموعه های شهربانو از نوعی استاندارد خاص مانند مهدکودک، شهربازی، کتابخانه و سایر موارد تفریحی و ورزشی برخودار است؛ لذا این موضوع در دوره های گذشته به دلیل کمبود اعتبار مسکوت ماند و درخواست دارم تا در این دوره حتما پیگیری و به نتیجه برسد. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: بوستان مادر و کودک قزوین، تشابهات زیادی با مجموعه های شهربانوی تهران دارد و می تواند مشابه سازی با این مجموعه صورت گیرد.

علیخانی با بیان اینکه شکایت های متعددی در خصوص سگ گردانی در سطح شهر قزوین و بوستان های آن مطرح است، اظهار داشت: طبق قانون ، سگ گردانی در معابر عمومی جرم محسوب می شود و اجرایی شدن این قانون نیازمند هم افزایی شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

علیخانی در ادامه به موضوع زیست عفیفانه اشاره کرد و در این باره گفت: یکی دیگر از مسائل و دغدغه های بانوان استان ، کم رنگ شدن زیست عفیفانه است. به عنوان مثال بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، به جای آنکه معرف فرهنگ ایرانی باشد به معرفی سالن های زیبایی و آرایشی اختصاص دارد و این موضوع به ظاهر کوچک پشت پرده های بسیاری را در بر دارد. 

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: با توجه به چاپ کتاب مشاهیر قزوین، تعداد زیادی از بانوان نامی و هنرمند در قزوین وجود دارد که میتوان یکی از بیلبورد های شاخص شهر را به این بانوان اختصاص داد تا الگو سازی صورت گیرد.

علیخانی همچنین خواستار نامگذاری یکی از میادین شهر به نام شهیده رقیه رضایی شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط