پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

تشریح عملکرد منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که گذشت

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین، دومین هفته کاری خود در سال جاری را با تصویب سه لایحه از مجموع لوایح دریافتی از سوی شهرداری قزوین به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر در هفته گذشته با حضور در دو جلسه رسمی شورا که به ریاست فرج اله فصیحی رامندی در تالار مردم برگزار شد پس از بررسی چندین لایحه دریافتی از سوی شهرداری و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، سه لایحه را با اجماع از نظر گذراندند.

بر پایه این گزارش، فرج اله #فصیحی_رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین طی سخنانی در این جلسات ضرورت تهیه بانک اطلاعات یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری را مورد بحث قرار داد و با تاکید بر این مطلب که هر گونه تصمیم گیری در این زمینه توسط شورای شهر باید به استناد مدارک و اسناد جامع و قابل اتکا صورت گیرد، تحقق این امر را رویکردی کارشناسانه و علمی نسبت به حل و فصل بسیاری از مراجعات و مطالبات شهروندان دانست.

#محسن_حق‌شناس نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز طی سخنانی در این جلسات نظارت دقیق بر میزان حقوق و مزایای دریافتی پاکبانان سازمان پسماند را مورد توجه قرار داد و خواستار توجه ویژه شهرداری به این موضوع شد. 

#مهدی_مهدی‌خانی رییس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین نیز به عنوان دیگر عضو شورای اسلامی شهر طی سخنانی در این مدت خواستار اتمام ساخت سالن ورزشی ویژه تاکسیرانان شهر شد و با بیان این مطلب که تاکسیرانان قشری زحمتکش و فعال در سطح شهر هستند که از سطح تعامل بسیار بالایی با شهروندان برخوردار می باشند و از ظرفیت آنها می توان برای اجرای بهینه برنامه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی مجموعه مدیریت شهری استفاده نمود تحقق این امر را نیازمند پاسخگویی به مطالبات و انتظارات آنان دانست.

#مهری_السادات_تقوی رییس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر نیز طی سخنانی با انتقاد از این که اعضای شورا ساعت ها زمان، انرژی، تخصص و تجربه را صرف بررسی جوانب مختلف لوایح شهرداری در کمیسیون های تخصصی شورا می نمایند و در جلسات رسمی شورا نیز که ساعتها به طول می انجامد با دقت نظر و حساسیت نسبت به مصوب نمودن آنها با لحاظ شرایط و اصولی اقدام می نمایند که متاسفانه اغلب در روند اجرای مصوبات نادیده گرفته می شود، موضوع نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا را امری ضروری و حائز اهمیت دانست. 

#قاسم_اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورا نیز طی سخنانی در جلسه اخیر شورا، با انتقاد از این که کیوسک های فرهنگی شهر بدون برگزاری روند قانونی واگذاری به افراد واجد شرایط، سال هاست در اختیار برخی افراد قرار گرفته، خواستار برگزاری مزایده سالانه به منظور واگذاری این کیوسک ها با هدف اعطای فرصت به کلیه شهروندان متقاضی، رقابتی شدن شرایط استفاده از کیوسک ها و پیرو آن افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان شد. 

#ولی_چگینی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین نیز طی سخنانی در این هفته با تاکید بر این مطلب که رعایت قانون که در قالب آیین نامه، روکش بودجه و بندهای الحاقی به مصوبات شورا در اختیار شهرداری قرار می گیرد باید مبنای کار این نهاد اجرایی و تسهلیگر ارایه خدمات به شهروندان باشد، خواستار دقت نظر مجموعه شهرداری قزوین در اجرای پیشنهادات، راهکارها و مصوبات شورا شد.

#حسین_صلح‌جو دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در جریان بررسی یکی از لوایح شهرداری، با بیان این مطلب که شهر مدرن و استاندارد شهری است که شهروندان آن در تمام ساعات شبانه روز بتوانند از حداقل امکانات رفاهی و خدمات شهری ابتدایی نظیر سرویس بهداشتی پاکیزه و در دسترس برخوردار باشند، لزوم استفاده از سرویس های بهداشتی مساجد سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و خواستار تخصیص بودجه و اعتبار مورد نیاز به این منظور شد.

#فاطمه_اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین طی سخنانی در جلسات این هفته شورا خواستار واگذاری کیوسکهای فرهنگی در شهر در قالب کمیته ای خاص و با نظر کارشناسی و تخصصی شد و بر نظارت بر محصولات عرضه شده در دکه های فرهنگی سطح شهر که تحت مدیریت شهرداری قزوین است، تاکید کرد.

علی_فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری، نظارت و شورایاری های شورا نیز در جلسات اخیر این نهاد از اطلاع رسانی شفاف به شهروندان پیرامون عملکرد مجموعه شورای اسلامی شهر و رویکرد هر یک از منتخبین نسبت به مسایل، به عنوان اصلی مهم یاد کرد و خواستار پخش آنلاین جلسات رسمی شورای اسلامی شهر قزوین جهت آگاهی شهروندان شد.

این گزارش می افزاید، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در هفته گذشته از طریق برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی شورای شهر در صدد بررسی لوایح شهرداری قزوین و اتخاذ تصمیم در خصوص آنها برآمدند.

برپایی جلسه کمیسیون خدمات شهری، نظارت و شورایاری های شورا در تلفیق با کمیسیون سرمایه گذاری این نهاد مردمی به ریاست علی فرمانی و با دستور کار بررسی لوایح تخصیص بودجه به مساجد شهر به منظور حفظ و نگهداری سرویس های بهداشتی، بخشودگی اجاره بهای متصدی بازیگاه بوستان الغدیر و بهره بردار مغازه های بوستان ملاخلیلا، کارشناسی مجدد اجاره بهای سرقفلی مغازه ها، انبار و پارکینگ واقع در سرای حاج تراب از جمله اقدامات اعضای شورا در این راستا بود که با تاکید بر ضرورت بازنگری در روند انتخاب کارشناسان شهرداری به کار خود پایان داد.

همچنین برگزاری جلسه کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای شهر به ریاست ولی چگینی و با دستور کار بررسی حسابرسی سال ۹۸ شهرداری که با حضور حسابرس، مدیران و کارشناسان مربوطه در تالار مردم برگزار شد، دیگر اقدام منتخبین مردم در هفته گذشته بود که با تاکید بر لزوم انجام فعالیت های شهرداری منطبق با لیست زمان بندی پروژه ها، برخورداری از پیوست های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی و رعایت مفاد قانونی در زمینه الحاق لایحه تأخیرات و مواردی از این دست به کار خود پایان داد.

بر پایه این گزارش، از برپایی کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای شهر به ریاست مهری السادات تقوی و با دستور کار بررسی چگونگی صدور مجوز به اراضی قولنامه ای می توان به عنوان دیگر فعالیت اعضای شورا در این مدت یاد کرد که با دستاورد تنظیم لایحه صدور مجوز به این اراضی توسط مجموعه شهرداری و ارایه آن در جلسات آتی کمیسیون به منظور اتخاذ تصمیمات نهایی همراه بود.

برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان تاکسیرانان شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در تالار مردم توسط کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی دیگر اقدام اعضای شورا طی این مدت بود که به ریاست مهدی مهدی خانی و با هدف استماع مطالبات قشر تاکسیران و هم اندیشی به منظور دستیابی به راهکارهای قانونی برای پاسخگویی به این مطالبات صورت گرفت.

این گزارش می افزاید؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در هفته گذشته و به منظور قدردانی از زحمات پاکبانان به عنوان بخشی از خانواده بزرگ شهرداری قزوین، با برپایی ضیافت افطار در مسجد النبی (ص)با حضور آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، با نمایندگان این قشر به گفتگو نشستند و از نزدیک شنونده مسایل و مشکلات شغلی و معیشتی آنان بودند.

بر پایه این گزارش، از دیگر اقدامات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته می توان به برپایی نشست اعضای شورا با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد که با هدف افزایش سطح همکاری های دو مجموعه صورت گرفت.

همچنین تشکیل جلسه مرکز پژوهش های شورا و شهرداری قزوین در دفتر ریاست شورا دیگر اقدام ثبت شده در کارنامه شورای اسلامی شهر قزوین در هفته گذشته به شمار می رود.

از دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با شهروندان مناطق مختلف شهرداری، در قالب برنامه هفتگی ملاقات مردمی که منتج به رسیدگی به مسایل مطروحه از سوی مراجعه کنندگان با بیشترین فراوانی مربوط به موضوعات حوزه درآمد و شهرسازی شامل تخفیف و تقسیط جرایم کمیسیون ماده صد، اضافه تراکم، عوارض پسماند و نوسازی و مسایلی از این دست بود می توان به عنوان دیگر اقدام منتخبین مردم در پارلمان محلی در هفته گذشته یاد کرد که حل و فصل ۳۶مورد از مطالبات شهروندان از دستاوردهای آن بود.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط