یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۴

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید شد؛

لزوم اصلاح فرآیند واگذاری غرفه های مجموعه سعدالسلطنه

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم اصلاح فرآیند واگذاری غرفه های سعدالسلطنه براساس توانمندی و مدارک هنری افراد و تدوین شیوه نامه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، رشوند مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و اکبری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی -ورزشی شهرداری قزوین و با هدف بررسی وضعیت قراردادهای غرفه‌های مجموعه سعد السلطنه و ارزیابی بودجه مساعدت به مساجد شهر قزوین برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، رشوند مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین در سخنانی به وضعیت هنرمندانی که در مجموعه سعدالسلطنه غرفه دار هستند اشاره نمود و گفت: از ۱۱۰ نفر از حجره داران مجموعه سعدالسلطنه ۵۱ نفر دارای مدرک و نشان هنری هستند.

وی با اشاره پیشینه کاربری غرفه های مجموعه سعدالسلطنه تاکید کرد: در حال حاضر قیمت گذاری غرفه های این مجموعه افزایش یافته است و می توانیم با توجه به سیاست های ابلاغی، نسبت به واگذاری غرفه ها به افراد هنرمند اقدام و مابقی غرفه ها از طریق مزایده واگذار شود.

همچنین گفتنی است؛ اعضای کمیسیون بر ضرورت ارائه پیش نویس و شیوه نامه واگذاری غرفه های فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه و اصلاح فرآیند واگذاری غرفه ها و اعلام قیمت واقعی غرفه ها تاکید نمودند.

همچنین پیشنهاد تدوین آیین نامه برای غرفه های مجموعه سعدالسلطنه با توجه به توانمندی و مدارک هنری و توجه به ایجاد موزه گالری خوشنویسی در سعدالسلطنه و معرفی آثار هنرمندان بنام این حوزه از سوی اعضای کمیسیون مطرح گردید.

این گزارش می افزاید؛ بخش دوم این جلسه به بررسی وضعیت بودجه عمرانی مساعدت به مساجد شهر قزوین اختصاص داشت که اکبری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در سخنانی بر لزوم عدالت در توزیع بودجه و مساعدتها به مساجد شهر قزوین تاکید نمود‌.

وی ادامه داد: تدوین شیوه و آیین نامه براساس مساحت و وضعیت مساجد، کار بر اساس عدالت را پیش خواهد برد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ پیشنهاد کمک ویژه به ساخت مساجد در مناطقی که مساجد کمی دارند و همچنین تجهیز مساجد و کارشناسی این موضوع از سوی اعضای کمیسیون در این جلسه مطرح گردید.

همچنین، برگزاری نشست با شهردار و معاون مالی و درآمد شهردار قزوین پیرامون تامین اعتبار کمک به مساجد و نظام مند نمودن این مساعدت و کمک های موردی به مساجد نیز از دیگر مباحث مطرح شده دراین جلسه بود.

گفتنی است؛ پیشنهاد مساعدت بیشتر و حمایت از مساجدی که پایگاه فرهنگی هم هستند از سوی اعضای کمیسیون دراین جلسه مطرح شد.

همچنین در ادامه این جلسه نامه های واصله مورد رسیدگی قرار گرفت‌ و در این راستا با درخواست مساعدت به هیات جانبازان و معلولان مورد موافقت قرار گرفت.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط