سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۶

متن کامل نطق پیش از دستور فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین

بسم اله الرحمن الرحیم

 ماه اکتبر، ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان سینه است. این تقارن درتقویم ما مصادف با شانزدهم مهرماه تا نهم آبان ماه امسال می باشد، در این زمینه یکی از وظایف مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری، حساس سازی جامعه به نقش خود مراقبتی و ارتقاء سلامت روان از طریق افزایش نشاط است که برنامه‌های متنوعی در خصوص شایع ترین بیماری در ایران و جهان که سرطان سینه است و موجب مرگ بسیاری از انسانها به ویژه بانوان می شود طرح ریزی شده است.

 سرطان سینه درحال حاضر از لحاظ سنی هم گذر کرده و اغلب در تمامی سنین احتمال آن وجود دارد لذا در این زمینه از پژوهشکده سرطان دانشگاه علوم پزشکی قزوین درخواست نمودم تا انجام غربالگری سرطان سینه برای بانوان و شهروندان عزیز را به طور رایگان در تمامی مراکز بهداشتی خاص در سطح استان و مرکز استان انجام دهند.

 همچنین به همین مناسبت کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به جهت ارتقاء سطح آگاهی بانوان در زمینه این بیماری و با هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت، مدیران مناطق و سازمان‌ها شهرداری در روز سه شنبه ۲۶ مهر ماه فراخوان انجام داد که در مرحله اول حداقل یک سوم بانوان (بدلیل عدم خلل در ارایه خدمات به شهروندان ) دریک برنامه دو ساعته در پارک ملاخلیلا گرد هم آیند تا به لحاظ شاخص های سلامت از جمله تست قند خون، فشار خون و غربالگری سرطان سینه مورد اریابی قرار گیرند و به همین ترتیب در مراحل بعدی تمامی بانوان شاغل درشهرداری قزوین ارزیابی شوند.

 دراین راستا از معاونت محترم بهداشت و درمان علوم پزشکی قزوین و تیم غربالگری آقای دکتر مهرعلیان نیز دعوت شده بود؛ از آنجایی که مدیران محترم شهرداری طبق دستور شهردار حق انجام کاری بدون اجازه شهردار را ندارند، متاسفانه علی رغم هماهنگی های به عمل آمده و فراهم نمودن مقدمات کار توسط همکاران پرتلاش کمیسیون و روابط عمومی شورا، دقیقاً ۱۲ ساعت قبل از اجرای این برنامه با مخالفت شدید شهردار قزوین جناب سردار صباغی مواجه شدیم که دلایل امنیتی برای کنسل شدن این برنامه سلامت محور مطرح گردید.

 ایشان اظهار داشتند من موافق نیستم ، منع قانونی شورای تامین داریم که حق هیچ گونه تجمعی نیست و اصرار داشتند که باید آقای دکتر علایی استاندار محترم و آقای دکتر کبیری معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری قزوین به عنوان رئیس شورای تامین موافقت خود را اعلام کنند.

 از آنجایی که استعلام از وظایف ذاتی شهردار محترم است ولی علاقه‌ای به انجام این کار نداشتند، لذا اینجانبه به عنوان رئیس کمیسیون بانوان و خانواده با بزرگواران تماس تلفنی گرفتم و به لطف خدا با عکس العمل بسیار محترمانه استاندار فرهیخته و معاونت سیاسی ایشان روبرو شدم که نشان از بینش، منطق صحیح و مردمداری بزرگواران بود.

این دو برادر بزرگوار، با تاسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که همواره دغدغه مند آسایش و آرامش مردم هستند که نباید هیچ خللی در روند ارائه خدمات به مردم عزیز ایجاد گردد و مسئولین به روند عادی فعالیت اجتماعی خود و ارائه خدمات در دستگاه‌ها ادامه دهند، با بنده حقیر همدلی و همراهی نمودند که جای تشکر ویژه دارد.

بر این اساس موضوع به شهردار محترم اطلاع رسانی شد که متاسفانه این بار بحث دیگری را پیش آورده اند که اگر من به بانوان شاغل شهرداری اجازه دهم در برنامه غربالگری توأم با اندیشه ورزی سلامت شرکت نمایند شهرداری تعطیل می‌شود، این در حالی است که قرار بود یک سوم بانوان شاغل حضور یابند.

بنده اعلام کردم اگر شهردار نگران امورات مردم در شهرداری است، بانوان در گروه های ۵۰ نفری شرکت کنند که متاسفانه شهردار نظر مساعد نداشتند و بدون در نظر گرفتن زحمات عزیزانی که برای برگزاری این برنامه بسیار تلاش کرده بودند تا برنامه موثر و فاخری برای بانوان شهرداری برگزار شود، متاسفانه به هر نحوی که بود از طریق پیامک روابط عمومی، اطلاع رسانی تلفنی، اداره حراست ، ۱۳۷، مناطق شهرداری و ... که انگار قرار است یک عملیات جنگی مهم را طراحی ‌کنند، مقاومت کردند و این شد که مراسم سلامت بانوان شاغل درشهرداری قزوین برگزار نشد.

 بنده تشکر می کنم از همه همت مدیریت شهری که توجهی به امور بانوان ندارند و پس از یک سال حتی مشاور امور بانوان را انتخاب نکرده اند! سپاسگزارم از بی توجهی شهردار محترم نسبت به سلامت بانوان! تشکر می کنم از ضد و نقیض بودن رفتار و عملکرد شهردار در حوزه فعالیت، عملکرد و تصمیم گیری هایشان!

 از همه مدیران هم که به دور از تهدیدهای مدیریت شهری برای برگزاری این مراسم همراهی کردند تشکر می کنم.

خواهران عزیز شاغل در شهرداری و شورای شهر، چه می خواستیم و چه شد؟ عذرخواهی می کنم از اینکه نتوانستیم در جهت خدمتگزاری شما عزیزان ایفای نقش کنیم.

خدا قوت می گویم به شهردار محترم که نسبت به دستورات خود دچار تزلزل و تردید شده و حتی روی حرف خودشان هم نمی‌توانند بایستند و گره گشای امور شهری باشند. قدردانی می‌کنم که اصلاً انگار شهردار منتخب شورای اسلامی شهر نیست و گمان می‌شود که شورای اسلامی شهر قزوین ، شورای شهردار است! ؛ برای شورای شهر هم تصمیم می‌گیرد و خودسرانه اقدام می‌کند، از این بابت به اعضای محترم شورا به لحاظ انتخاب شایسته شان تبریک می‌گویم.

از طرف پرسنل شهرداری هم از مدیریت شهری تشکر می‌کنم که در صدد رفع مشکلات حقوق کارکنان بر نمی‌آیند و هر بار یک گروه از پرسنل دچار بی عدالتی در پرداخت‌ها می شوند.

قابل تحسین است انتصاباتی که نه ضابطه مند و نه قانونی است. متاسفانه نه حق مردم و نه حق شهدا را در نظر می گیرند و اغلب انتصابات بر اساس رابطه و سیاست زدگی است.

از شهردار قزوین تشکر می‌کنم که حتی یک پروژه نیمه‌تمام را هم برای دلخوشی مردم به اتمام نرساندند و ناچارند پروژه‌های نیمه‌تمام را افتتاح کنند. تشکر می کنم از عدم تعامل شهردار محترم با مدیران استانی که برای رفع مشکلات شهروندان هم به تفاهم نمی رسند. تشکر می کنم از سکوت مرموز اعضای محترم شورا که تا کنون هر فرد دیگری در جایگاه ایشان بود، صد بار استیضاح شده بود.

 کاش می شد مدیریت شهری ذره‌ای از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها درس می گرفت و در مقابل این همه ناکارآمدی، بر دل و جان شهروندان و خصوصا پرسنل محترم موثر واقع می شد، قطعاً اگر چنین بود کمبودهای مادی و کم‌کاری‌ها در وجود مدیریت صحیح و معنوی انسانی ایشان ذوب می شد.

 تاکید و پیشنهاد می کنم عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر توسط مردم عزیز در رسانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و به نتایج آن احترام بگذاریم و در صدد رفع مشکلات مردم، به حقوق مردم توام با عدالت محوری برآییم ، در این موضوع مهم رسانه‌ها نقش بی بدیل و ارزشمندی خواهند داشت.

خدا کند شرمنده خون شهدای عزیز و رای مردم نباشیم.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط