شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

جزئیات قیمت تجهیزات امانی نمودن یک ایستگاه پسماند ارایه شود

در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین اعضای شورا ضمن بررسی جزییات لایحه مناقصه امور خدماتی ایستگاه های مدیریت پسماند شهرداری قزوین بر لزوم امانی نمودن و خرید تجهیزات مورد نیاز در یک ایستگاه مدیریت پسماند تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور فرمانی رئیس شورا، اعضا، کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین، عمویی رییس سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان این سازمان در تالار مردم شورا و با هدف بررسی جزییات لایحه مناقصه امور خدماتی ایستگاه‌های پسماند شهرداری قزوین و نحوه خرید تجهیزات مورد نیاز برای امانی سازی یکی از ایستگاه‌های پسماند تشکیل شد.

برپایه این گزارش، علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه در سخنانی خواستار ارایه آنالیز قیمت امانی نمودن یک ایستگاه همراه با تجهیزات و ماشین آلات شد و گفت: طبق نظر اعضای شورای ششم امانی نمودن یک ایستگاه پسماند در شهرداری قزوین باید صورت گیرد و با این وجود بایستی جدول لایحه مناقصه ایستگاه‌های پسماند نیز متناسب با این ارقام تغییر یابد.

وی با انتقاد از وضعیت رفت و روب و جوی های فاضلاب در سطح شهر و عملکرد پیمانکاران این حوزه تصریح کرد: امانی نمودن یک ایستگاه پسماند توسط شهرداری قزوین باعث خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت کار پیمانکاران و همچنین امانی نمودن کارها مشخص گردد.

در ادامه جلسه جعفرنژاد به عنوان کارشناس و مشاور شورا در ابتدای این جلسه در سخنانی به بیان جزییات این لایحه پرداخت و گفت: ضریب پیمان لزوما به معنای گران سازی پیمان نیست و بایستی براساس آنالیز تطبیق را بررسی نمود.

وی همچنین به ارایه توضیحاتی از لحاظ اسنادی و پیش بینی های نیروها ،طرح طبقه بندی، سود و کسورات قانونی، نظارت بر کار پیمانکار از طریق شهرداری و کنترل روند اداری پیمانکار در شورای فنی کار ارائه نمود.

همچنین گفتنی است؛ در این جلسه دوگانگی در قراردادهای حجمی، نزدیک شدن فاصله رقم مناقصه به رقم نهایی پروژه و بررسی ضریب سودها با پیمانکار، افزایش ۱۰ درصدی روی پایه قرارداد ،ارایه گزارش مالی عملکرد قرارداد پیمان گذشته، از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد.

این گزارش خاطر نشان کرد؛ در این جلسه پس از بحث و بررسی کارشناسی مقرر شد تا مبلغ بیمه ،مالیات و سود متعارف پیمانکار به مبلغ قرارداد مناقصه افزوده شود و لایحه خرید تجهیزات امانی نمودن یک ایستگاه پسماند نیز به شورای اسلامی شهر قزوین ارایه گردد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط