یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید شد؛

حمایت ویژه شورا و شهرداری از مساجد محلات قزوین

اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی سیاست‌های فرهنگی در بودجه سال آینده، وضعیت بودجه عمرانی و مساعدت به مساجد شهر قزوین را مورد بحث قرار داده و دراین خصوص تصمیم گیری نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و با هدف بررسی و نحوه حمایت و مساعدت عمرانی به مساجد شهر و بررسی سیاست‌های فرهنگی بودجه سال آینده شهرداری قزوین برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ در این جلسه اعضای کمیسیون بر لزوم آنالیز واقع بینانه حمایت و مساعدت به مساجد و در نظر گرفتن توان مالی شهرداری قزوین، حمایت ویژه در احداث مسجد برای اقامه نماز و نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد اعتبارات در مساجد، تاکید شد.

بر پایه این گزارش؛ همچنین اعضای کمیسیون با توجه به ردیف عمرانی مساعدت به مساجد تصریح کردند؛ بودجه سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین نباید دستخوش تهدیدات بودجه قرار گیرد و بایستی بودجه و اعتبارات این سازمان به موقع پرداخت شود.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ با موافقت اعضای کمیسیون مقرر شد تا مساعدت ۲۵۰میلیون تومانی برای محله هایی که اصلا مسجد ندارند برای احداث مسجد صورت گیرد و تا سقف ۶۰ میلیون تومان برای مساجدی که مشکل عمرانی دارند و ۳۰ میلیون تومان نیز برای پیش بینی درخواست مساجد در آینده اجرایی شود.

همچنین در این جلسه سیاست‌ها و اولویت‌های فرهنگی از جمله ایجاد مجتمع های بازی و سرگرمی ،تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی ،توجه به زیرساخت های فرهنگی در نواحی منفصل شهری، افزایش حداقل ۵۰ درصد بودجه فعالیت‌های فرهنگی، تخصصی شدن مراکز فرهنگی،اجرای طرح یک مسجد یک فرهنگسرا، ایجاد پاتوق جوانان و دختران در فرهنگسراها، ساماندهی کمک به مساجد و هیاتهای مذهبی ،توجه به ورزش همگانی و ایجاد توسعه زیرساخت‌های ورزشی،تعیین تکلیف زمینهای چمن فرسوده غیر قابل استفاده، اجرای برنامه تخصصی ویژه بانوان شاغل در شهرداری قزوین و احداث سوله های چند منظوره در نواحی کم برخوردار و نواحی منفصل از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط