یکشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهرقزوین:

صددرصد بودجه فعالیتهای فرهنگی شهرداری تخصیص یابد /مدیریت گردشگری در شهرداری فعال شود

بودجه فعالیتهای فرهنگی در شهرداری قزوین نباید دستخوش تغییرات در اثر کاهش درآمدهای شهرداری شود و ضرورت دارد تا برای افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان بودجه های فرهنگی تخصیص صد درصدی داشته باشند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که باحضور شهردار قزوین و با هدف بررسی عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزارشد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمان تصویب بودجه سازمان فرهنگی شهرداری قزوین در سال گذشته اعضای شورا تاکید داشتند که بودجه فعالیتهای فرهنگی باید تخصیص صد درصدی داشته باشد اما متاسفانه این امر محقق نشد.

 وی افزود: درحال حاضر از بودجه 32 میلیارد تومانی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین حدود 28 درصد محقق شده است که نشان می دهد بودجه این سازمان دستخوش ناملایمات کاهش درآمدهای شهرداری قرار گرفته است.

 اشدری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری باید به موضوع گردشگری توجه ویژه ای داشته باشد خاطرنشان کرد: از سالهای اخیر پروژه های نیمه تمامی در حوزه زیر ساختهای گردشگری در شهرقزوین باقی مانده که به دلایلی ابتر مانده اند و ضرورت دارد تا درسازمان فرهنگی ورزشی مدیریت گردشگری را فعال نماییم تا مطالبات مردمی دراین حوزه پیگیری شود.

 وی تصریح کرد: همواره شهرداری قزوین در مسایل فرهنگی جلودار بوده است و در حوزه ایجاد زیرساختهای خاص گردشگری وهمراهی با مجموعه های گردشگری نیز می تواند دراین حوزه نیز نقش آفرینی نماید.

 رییس کمسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین ، همچنین خواستار توجه شهرداری به اصلاح بودجه در خصوص پروژه های احداث باغستان خانواده در محل باغستان قرادآباد و ایجاد پاتوق دخترانه در سرای سعدالسلطنه شد.

 اشدری ضمن اشاره به طرحهای خوب تدوین شده در سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: لازم است تا در نشستی با سازمان خدمات طراحی از طرحهای تدوین شده در این سازمان مطلع شویم و برای برنامه ریزی سیاستهای کلان در بودجه سال 1402 از این طرحها استفاده نماییم.

 وی در بخش دیگری از جلسه که به بررسی لایحه مساعدت عمرانی به مساجد شهر قزوین اختصاص داشت گفت: ارزیابی و بررسی درخواست مساجد مبنی بر مساعدت مالی برای مشکلات عمرانی باید توسط کارشناسان مربوطه در سازمان فرهنگی صورت گیرد و براساس اولویت مساعدت ها انجام شود.

 اشدری خاطر نشان کرد: همچنین شهرداری قزوین می تواند برای تامین اعتبارات لازم قطعه زمینی را دراختیار سازمان فرهنگی قرار دهد تا با فروش آن نسبت به پرداخت مساعدتهای مالی که شورا مصوب می نماید اقدامات لازم را داشته باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد؛ هر عضو شورا لیست پنج مسجد از محلات شهر قزوین را که نیازمند دریافت کمک عمرانی هستند به شورا ارایه نماید.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط