سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین:

لزوم نظارت قوی شهرداری بر کار پیمانکاران /کارگران پسماند عائله شهرداری هستند، اجازه استثمار کارگران را به پیمانکار ندهید

شهرداری قزوین درحوزه نظارت بر پیمانکاران خود بسیار ضعیف عمل می کند؛ لذا خواستار نظارت قوی بر کار پیمانکاران شهرداری در حوزه های مختلف هستم.

 فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین، در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه مناقصه امورخدماتی ایستگاههای پسماند، با بیان اینکه شهرداری قزوین در امور نظارت بر پیمانکاران بسیار ضعیف عمل می کند اظهار کرد: بایستی پیمانکاران شهرداری به طور مستمر ارزیابی شوند و آنهایی که به نوعی در عمل به تعهدات و وظایف خود کوتاهی می کنند با آنها برخورد صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کارگران به عنوان عائله شهرداری محسوب می شوند افزود: نباید اجازه استثمار کارگران به پیمانکار داده شود؛ براین اساس باید راهکاری ارایه شود تا حقی از کارگران در بخشهای پیمانکاری ضایع نشود.

 اشدری با اشاره به کار کارگران بخش پسماند گفت: کارگران پسماند کارشان عین عبادت است، چراکه این عزیزان در تمامی فصول و در سرما و گرما، پاسی از نیمه شب و سحرگاهان که همه‌ی مردم خوابند و برخی مؤمنین مشغول عبادت هستند، کار خود را متعهدانه آغاز می کنند و تا پایان شب ادامه دارد و مهمتر از همه با زباله به عنوان آلوده ترین شیء سر و کار دارند تا شرایط بهداشت و سلامت جامعه را فراهم سازند؛ پس باید شهرداری قزوین شیوه ای برای نظارت در نظر بگیرد که کوچکترین حقی از این کارگران در حقوق و دستمزد و سایر موارد از سوی پیمانکار ضایع نشود، چرا که خدمات این عزیزان است که شهر قزوین را به شهر پاک تبدیل کرده است.

 وی با طرح این سوال که "مسئول نظارت و پیگیری شکایات مردمی در سازمان پسماند چه کسی است که به خواستها، توصیه ها و شکایت های مردم پاسخگو باشد ؟ به مردم معرفی کنید ! " خواستار افزایش نظارت در این حوزه شد و گفت: از شهرداری قزوین می خواهم تا لیستی از پیمانکاران تهیه نماید و افرادی که حق وحقوق کارگران را پایمال می کنند را شناسایی نموده و در سوابق آنها نگهداری و سازمان با آنان قطع رابطه و قطع پیمان کند .

اشدری ادامه داد: شهرداری مکلف است ضمن اصلاح، قرارداد مناقصه کارگران شاغل در شهرداری از جمله سازمان مدیریت پسماند و سازمان پارکها فضای سبز و ... را به نظر و تصویب شورای اسلامی شهر برساند .

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط