پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۲

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم ایجاد فضاهای چند منظوره در بوستان مادر و کودک

اعضای کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین در نشستی تخصصی با حضور نمایندگان سازمانهای مربوطه در شهرداری قزوین و جمعی از فعالین فرهنگی ضمن بررسی کاربری های مورد نیاز در بوستان‌های بانوان بر لزوم ایجاد فضاهای چندمنظوره در بوستان مادر و کودک در حال ساخت تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور مهری السادات تقوی نائب رییس این کمیسیون‌، حاجی سید رضی مدیر منطقه یک شهرداری،حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی ،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، نظری پور مشاور شهرسازی شهردار، رجبی مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی جمعی از فعالین فرهنگی و نمایندگانی از سازمان‌های فرهنگی ورزشی ،معاونت عمرانی،معاونت شهرسازی در محل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین و با دستور کار بررسی طرحهای الحاقی به بوستان مادر و کودک و آسیب شناسی کاربری های مورد نیاز در بوستان بانوان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه،حافظی مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین به بیان توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته در بوستان مادر و کودک اشاره داشت و گفت: مساحت این بوستان ۴ هکتار است که ابنیه طراحی شده موجود در آن سه درصد کل مساحت را پوشش می دهد.

وی افزود: اجرای سازه در این پروژه به دلیل سستی خاک نیازمند مقاوم سازی و سایر سازه ها بود لذا به این دلایل فضاهای سرپوشیده از حد استاندارد کمتر است.

حافظی همچنین میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ درصد اعلام نمود.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی در ادامه به امکان پذیری تحقق اجرای فضاهای پیشنهادی در بوستان بانوان اشاره نمود و گفت: فضای باز کودکان،کلاس آموزشی موجود در ساختمان اداری،فضای نمایشگاهی آمفی تئاتر روباز فضای باز نشیمن از جمله فضاهایی است که دراین بوستان طراحی شده است.

در ادامه جلسه هر کدام ازحاضرین به بیان نقطه نظرات خود پیرامون تغییر کاربری فضاهای طراحی شده در این بوستان اشاره نمودند.

گفتنی است؛بهره برداری مشخص ومدیریت شده درخصوص ابنیه های طراحی شده در این بوستان،ایجاد فضاهای چند منظوره، دسترسی آسان و ایمن بانوان و کودکان به بوستان و استفاده ۱۲ ماهه از بوستان های بانوان، از جمله موضوعات مهمی بود که دراین جلسه به آنها اشاره شد.

بر پایه این گزارش، مقرر شد تا در راستای نیل به اهداف مدنظر و پاسخگویی به مطالبات اعضای شورا پیرامون ایجاد فضاهای مورد نیاز در بوستان مادر و کودک یک تیم مشاوره تخصصی تشکیل شود و درخواستها و نیازهای مطرح شده پس از طراحی اجرایی شود.

همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون بانوان خواستار پایلوت شدن اجرای تمامی طرحهای تخصصی مادر و کودک در بوستان بانوان نرگس شدند و بر لزوم توجه به طراحی فضاهای مختص مادران و کودکان در تمامی بوستان‌های شهر قزوین تاکید نمودند.

تصاویر مرتبط