شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین،هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالار مردم ، دیدار با مراجعین مناطق چهارگانه، برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا و بازدید از مناطق مختلف شهری به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، در هفته گذشته طی دو جلسه علنی که به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار شد؛ اعضای شورا لوایح شهرداری قزوین در حوزه های مختلف را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق نسبت به تصویب5 لایحه اقدام نمودند.

بر پایه این گزارش؛ اعضای شورا با حضور در مناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هر هفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کرده و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

گفتنی است ؛دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین طی روال هر هفته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان برگزار شد.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ برگزاری جلسه تلفیق کمیسیونهای فرهنگی با عمران شورای اسلامی شهرقزوین با هدف بررسی پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرداری قزوین از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود که طی آن اعضای شورا بر لزوم تعیین تکلیف پروژه های عمرانی فرهنگی و فضاهای ورزشی رها شده در سطح شهر تاکید نمودند.

همچنین برپایی کمیسیون مالی،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم با دستور کار بررسی مسایل مالی و حسابرسی با حضور تمامی مدیران مالی شهرداری قزوین به عنوان دیگر عملکرد این نهاد مردمی درهفته اخیر بود که طی آن بر ضرورت توانمندسازی و آموزش نیروهای حوزه مالی تاکید شد.
این گزارش تصریح می کند:برپایی جلسه کمیسیون شهرسازی ،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی و تعیین تکلیف صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای از دیگر برنامه های این نهاد مردمی در هفته گذشته بود.

همچنین برگزاری دو جلسه کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین با محوریت بحث وبررسی پیرامون وضعیت پیشرفت فیزیکی بوستان مادر و کودک واقع در مصلی از دیگر عملکرد شورای اسلامی شهرقزوین درهفته اخیر بود که طی آن اعضای کمیسیون برلزوم تغییر فضاهای بوستان مبنتی برنیازهای مادران و کودکان تاکید نمودند؛ همچنین در یکی دیگر از جلسات این کمیسیون که در سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین وبا حضور برخی مدیران وکارشناسان مربوطه برگزارشد اعضای کمیسیون خواستار توجه به نیازهای مادران و کودکان درطراحی بوستان های شهری شدند.

گفتنی است؛تالار مردم شورا در هفته اخیر میزبان نمایندگان انجمنهای صنفی رانندگان در بخش مسافر و بار درقالب کمیسیون عمران ،ترافیک وامور زیر بنایی بود که طی آن چالشها و مشکلات این حوزه بحث و بررسی شد.

همچنین جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری نیز در هفته اخیر در محل سامانه 137 شهرداری قزوین برگزار شد؛ بر این اساس اعضای کمیسیون ضمن در جریان قرار گرفتن مهم ترین مطالبات وخواسته های شهروندان با این سامانه بر ضرورت حل سریع مشکلات و پاسخگویی به مشکلات شهروندان تاکید نمودند.

این گزارش خاطر نشان می کند: بازدید مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین به همراه اعضای کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین از بوستان بانوان نرگس پایان بخش اقدامات وبرنامه های پارلمان محلی قزوین در هفته اخیر بود.

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط