دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۳

در کمیسیون تلفیق فرهنگی با مالی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم نظارت دقیق بر کار فرهنگسرا و خانه های فرهنگ شهرداری قزوین

در جلسه تلفیق کمیسیون فرهنگی،اجتماعی ورزشی با کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی لوایح شهرداری قزوین بر لزوم نظارت دقیق بر کار فرهنگسراها و خانه های فرهنگ تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه تلفیق کمیسیونهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی با کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین،منجم سرپرست سازمان زیباسازی،خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان ،احمدی رییس هیات امنای مجمع فعالان اربعین استان و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه برگزار شد.

در بخش ابتدایی این جلسه خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان قزوین در سخنانی به بیان اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد در جریان عظيم اربعین اظهار کرد: تمامی برنامه ریزی ها در این ستاد بر محوریت مردمی بودن این جریان صورت گرفت.

وی در ادامه به جزییات اقدامات انجام شده در ستاد اربعین اشاره نمود و گفت: ستاد اربعین استان قزوین نقش پشتیبانی و تسهیلگری را درجریان اربعین ایفا نمود و در این راستا جریانات مردمی به عنوان اقدام کننده در میدان اربعین تعریف شدند.

خورشیدی به تعداد زائران ثبت نام نموده در سامانه اربعین اشاره کرد و افزود: ۵۲ هزار نفر در سامانه در کل استان ثبت نام نمودند که از این تعداد۴۴ هزار و ۱۸۶ هزار نفر در سامانه ثبت نام قطعی داشتند و از شهر قزوین نیز ۱۷ هزار نفر ثبت نام داشته اند.

به گفته خورشیدی، در سال جاری ستاد مردمی اربعین عضو رسمی ستاد اربعین استان شد و در ستاد تسهیلات نیز توزیع تسهیلات به صورت متمرکز و به صورت عادلانه صورت گرفت.

خورشیدی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند اربعین استان قزوین اشاره نمود و گفت:امسال اولین سند اربعین استان توسط این ستاد تدوین شد و در ستاد مرکزی اربعین استان نیز شورای اندیشه ورز و ۱۵ کمیته فعال از جمله کمیته زیر ساخت،فرهنگی، آموزش بهداشت ،حمل و نقل و اطلاع رسانی نظارت، ثبت نام و اعزام، کمیته تسهیلات و امداد و نجات نیز در ستاد شکل گرفتند.

به گفته وی امسال در همه شهرستانها ستاد اربعین تشکیل شد و موکب ها نیز برای خدمت رسانی دایر شدند.

وی در ادامه به تشریح اقدامات کمیته های تشکیل شده در ستاد اربعین و گزارش مالی پرداخت.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین با اشاره به هدفمند نمودن کمک‌ به موکب ها گفت: تنوع در ارائه تسهیلات در بخشهای مختلف به موکب ها در سال جاری صورت گرفت و به همراه کمک‌های نقدی ،کالا نیز به موکب ها اختصاص یافت.

گفتنی است؛ اعضای شورا نیز به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پیرامون اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین پرداختند.

بخش دوم این جلسه به بررسی لایحه شهرداری قزوین در خصوص تمدید اجاره یک باب ساختمان خانه فرهنگ واقع در شهرک دانش (ناصرآباد ) و مساعدت یک ساله از قرار هر ماه سه میلیون تومان و جمعا ۳۶ میلیون تومان اختصاص داشت که پس از بحث و بررسی نظر موافق اعضا را جلب نکرد و برای تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

بر پایه این گزارش ؛اعضای شورا با توجه به سیاستهای شورای ششم در حوزه فرهنگی خواستار توجه به مناطق منفصل شهری در ارائه خدمات آموزشی و توجه به خانه های فرهنگ ،نظارت سازمان فرهنگی ورزشی بر کلاسهای آموزشی خانه های فرهنگ شدند.

همچنین در این جلسه بر لزوم تکمیل خانه فرهنگ ناصرآباد تصریح شد.

برپایه این گزارش؛در بخش دیگری از این جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون ترک تشریفات سفارش ساخت مجسمه شهید سردار سلیمانی جهت نصب در بلوار شهید سلیمانی و سفارش ساخت مجسمه شهید حسن پور جهت نصب در میدان شهید حسن پور با قیمت کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط