شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۸

عملکرد شورای اسلامی شهر قزوین در هفته ای که سپری شد

منتخبین مردم در پارلمان محلی قزوین هفته گذشته را با برپایی دو جلسه علنی در تالارمردم، بازدید از مناطق چهارگانه شهرداری ،دیدار با مراجعین این مناطق و برگزاری نشستهای مختلف در قالب کمیسیونهای تخصصی شورا وحضور در مساجد نواحی مختلف شهری به پایان رساندند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،اعضای شورا طی این مدت پنجاه و دومین و پنجاه و سومین جلسه علنی شورا در سال جاری را به ریاست علی فرمانی در تالار مردم برگزار نمودند و طی آن هشت لایحه را با حضور نمایندگان مطلع مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از اخذ نظر کارشناسان مورد وثوق خود نسبت به تصویب آنها اقدام نمودند.

همچنین در یکی از جلسات علنی شورا ولی چگینی، رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین نطق پیش از دستور خود را قرائت نمود.

بر پایه این گزارش در یکی از جلسات صحن شورا در هفته اخیر ،رئیس و اعضای شورا میزبان شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین ، کاظمی فرماندار، صباغی شهردار ،شعبانیان رییس سازمان نظام مهندسی ،رحماندوست مدیر امور اراضی، جمعی از مدیران ارشد استانداری ،قضات و تعدادی از معاونین و مدیران شهرداری قزوین بودند که با هدف هم اندیشی پیرامون برگزاری کمیسیونهای ماده صد انجام شد.

 این گزارش می افزاید؛ اعضای شورای اسلامی شهرقزوین با حضور درمناطق چهارگانه شهرداری که روزهای یکشنبه هرهفته و در قالب ملاقات عمومی صورت می پذیرد با مراجعین این مناطق دیدار و گفتگو کردند و از نزدیک درجریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند ؛رویکردی که در مجموع بادستاورد رسیدگی به موضوعات حقوقی ،درآمد ،نوسازی ،ماده صد، معماری و شهرسازی پرونده های مراجیعن از طریق اخذ نظر کارشناسان مربوطه همراه بود.

دیدار مردمی فرمانی رییس شورای اسلامی شهرقزوین در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در دفتر خود به منظور رسیدگی و پیگیری مشکلات شهروندان از دیگر عملکرد منتخبین مردم در نهاد شوراها بود.

گفتنی است ؛ درهفته ای که سپری شد رییس و اعضای شورای اسلامی شهرقزوین با حسین خوئینی سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین دیدار و گفتگو نمودند .

همچنین بازدید رییس و اعضای شورا به همراه برخی از مدیران شهری از مساجد واقع در چوبیندر و حضور در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ناحیه منفصل شهری ناصرآباد به منظور بررسی دقیق مشکلات و درخواستهای مردم از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.

برپایی جلسه تلفیق کمیسیون فرهنگی با مالی به ریاست قاسم اللهیاری و حضور اعضا،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی، منجم سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، خورشیدی دبیر ستاد اربعین استان ،احمدی رییس هیات امنای مجمع فعالان اربعین استان و کارشناسان مربوطه با دستور کار بررسی گزارش عملکرد ستاد اربعین،مناقصه شهرداری در خصوص ساخت سردیس شهدای معظم و مناقصه شهرداری در خصوص مساعدت در اجاره بهاء خانه فرهنگ ناصرآباد از دیگر اقدامات این نهاد مردمی در هفته گذشته بود.

همچنین در هفته اخیر جلسه کمیسیون شهرسازی،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی برگزار شد که طی آن تعداد ۸ لایحه در حوزه املاک و توافقات شهرداری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص هر یک از لوایح تصمیم گیری شد.

گفتنی است ؛در هفته گذشته جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست حسین صلح جو و با حضور اعضا، وجمعی از مدیران شهری با هدف بررسی لایحه مدیریت هوشمند جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت و استفاده از اپلیکیشن ها برگزار شد که اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی این لایحه را به تصویب رساندند.

برپایی کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین به ریاست فاطمه اشدری،و با حضور فرمانی رئیس و اعضا، یونسی جانشین فرمانده بسیج حوزه شهید باهنر و جمعی از بانوان بسیج کارمندی حوزه شهید باهنر به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در تالار مردم نیز از دیگر برنامه های شورای اسلامی شهرقزوین در هفته اخیر بود.

گفتنی است ؛تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون عمران،ترافیک و امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا ،و جمعی از معاونین و مدیران حوزه حمل ونقل وترافیک شهرداری قزوین و با هدف بررسی شاخهای حمل ونقل و ترافیک در افق برنامه پنج ساله سازمانهای حوزه حمل و نقل شهرداری قزوین پایان بخش برنامه های این نهاد مردمی در هفته اخیر بود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط