یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم بهره مندی از ظرفیت تشکلهای مردمی در پیشبرد اهداف فرهنگی

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین اعضا ضمن بررسی شاخصهای هدف عملیات کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی برنامه پنج ساله شهرداری قزوین بر لزوم استفاده موثر از ظرفیت تشکلهای مردمی در پیشبرد اهداف فرهنگی شهر قزوین تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومي شورای اسلامی شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،موسوی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی،برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، نعیمی مدیر بودجه  کارشناسان مربوطه با هدف بررسی شاخصهای کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی برنامه پنج ساله سوم شهر و شهرداری قزوین برگزار شد.

بر پایه این گزارش؛در ابتدای این جلسه برجی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به بیان شاخصهای هدفگذاری عملیات کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی برنامه پنج ساله سوم شهر شهرداری قزوین پرداخت و گفت: به منظور ایجاد گفتمان مشترک در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی با صاحبان اندیشه شاخص میزان مشارکت و انسجام اجتماعی در نظر گرفته شده که  مواردی از قبیل افزایش شناسایی و توان افزایی تشکل ها ،انجمنها، اصناف و راه اندازی مرکز مشارکت‌های مردمی برای اولین بار در سطح استان برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: بایستی از تمام ظرفیتها برای اجرای این شاخص و زیر شاخصهای مطرح شده و افزایش توانمندی تشکل ها استفاده نمود.

به گفته وی، میزان رصد مستمر تغییرات اجتماعی و فرهنگی ورزشی گردشگری و هنری به عنوان شاخص دیگری در برنامه پنج ساله سوم هدفگذاری شده که شناسایی آسیب  اجتماعی در سطح محله هدف،شناسایی سرانه خدمات،سرانه فضاهای فرهنگی اجتماعی، شناسایی الگوهای موفق فرهنگی و شناسایی الگوهای جمعیتی به عنوان  زیر شاخصها تعریف شده است .

همچنین اعضای کمیسیون پس از بررسی برخی شاخصها، بر لزوم توجه به تدوین برنامه خوب برای تشکیل سمن ها، ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت سمن ها و تشکل‌ها تاکید نمودند.

گفتنی است؛ در این جلسه پیشنهاد مستقل شدن مدیریتهای زیر مجموعه سازمان فرهنگی و اجتماعی از جمله مدیریت گردشگری ،ورزشی و حوزه تشکل ها در برنامه پنج سال آینده شهرداری قزوین و فعال شدن معاونت اجتماعی این سازمان از سوی اعضای کمیسیون مطرح گردید.

بر پایه این گزارش؛اعضای کمیسیون در این جلسه چشم انداز، راهبرد، سیاست اجرایی و شاخص های مربوط به برنامه های اول،دوم و برنامه پنج ساله سوم را به دقت مورد واکاوی و بررسی قرار دادند.

این گزارش خاطر نشان می کند؛ در بخش دیگری از این جلسه،پیش نویس تفاهم نامه ای مبنی بر افزایش تعاملات فی مابین مدیریت شهری و مجموعه هلال احمر استان قرائت شد و مقرر گردید تا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در جلسه ای مشترک و تخصصی با مجموعه هلال احمر نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدام نماید.

همچنین در پایان این جلسه تعدادی از نامه های واصله و درخواستهای شهروندان به کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت‌.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط