یکشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

پرداخت مستمر سهم نیم درصدی درآمدهای شهرداری به کتابخانه های استان

سهم نیم درصدی کتابخانه های استان قزوین از درآمد شهرداری قزوین به طور مستمر پرداخت شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح و نامه های واصله برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد:  در سال ۱۳۸۲ قانونی با عنوان تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور به تصویب مجلس رسید که در ماده شش این قانون که بعدها یک تبصره هم به آن الحاق شد شهرداری ها مکلف شدند،نیم درصد از درآمدشان را هر ساله به نهاد عمومی کتابخانه ها اختصاص دهند.
 
وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیبهای اجتماعی ضرورت دارد تا سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری به طور مستمر پرداخت گردد.
 
فصیحی رامندی با اشاره به مصوبه شورای پنجم پیرامون تحویل فرهنگسرای شهید رجایی  در قبال مطالبات دومیلیارد تومانی سهم نیم درصدی به کتابخانه های استان گفت:این ساختمان قابلیت مسکونی دارد و به لحاظ زیرساختی و فنی برای دایر شدن کتابخانه مشکل دارد لذا هنوز سند این ساختمان به اداره کتابخانه ها منتقل نشده است.
 
وی تاکید کرد : بایستی برای حل مشکل پرداخت مطالبات اداره کل کتابخانه های استان از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری راه حلی تدبیر شود  لذا پیشنهاد می شود به صورت مستمر  و دوره ای این سهم پرداخت گردد.

فصیحی رامندی افزود: چنانچه شهرداری به هر دلیلی از پرداخت نیم درصد از درآمد خود استنکاف نماید سازمان کتابخانه ها با طرح شکایت در دادگاه مربوطه و اخذ رای از حسابهای شهرداری برداشت کرده و به مرکز منتقل می کند و این امر به ضرر استان و شهر قزوین خواهد بود.
 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط