سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

تقوی ،

صداو سیما نقش مهمی در فرهنگسازی و آموزش عمومی دارد

نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج صحیح فرهنگ شهروندی بسیار مهم است و جایگاه ویژه ای در این عرصه دارد.

به گزار ش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،مهری السادات تقوی رییس کمیسیون شهرسازی،املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل صداو سیمای قزوین برگزار شد،ضمن تاکید بر اهداف و ماموریتهای سازمان صداو سیما اظهار کرد:هدایت فرهنگ و افکار عمومی براساس موازین اسلامی و مصالح کشور، از جمله مهم ترین وظایف صداو سیما می باشد که بایستی در این راستا در حوزه آموزشهای عمومی و فرهنگسازی شهروندان در این چار چوب بسیار ویژه اقدام نماید.
 
وی ادامه داد:صدا و سیما می تواند با بهره گیری از امکانات رسانه ای در انتقال مفاهیم فرهنگی و فرهنگسازی ،زمینه های لازم برای آگاهی بخشی مردم را فراهم نماید.
 
 تقوی همچنین خواستار افزایش تعاملات و همکاری های مشترک مدیریت شهری و صدا و سیمای استان شد و گفت:در بحث تنویر افکار عمومی نیازمند اطلاع رسانی شفاف و آموزشهای شهروندی در تمامی زمینه ها به ویژه تفکیک پسماند و یا مباحث ترافیکی از سوی صداو سیما هستیم .
 
رییس کمیسیون شهرسازی ،املاک وحقوقی شورای اسلامی شهرقزوین خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارتباط بیشتر شهروندان با سامانه ارتباطی  ۱۳۷ شهرداری قزوین، لازم است تا این سامانه بیشتر به مردم معرفی شود و در این راستا صدا و سیما می تواند نقش مهمی داشته باشد.
 
تقوی همچنین در بخش دیگری از این جلسه که بادستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ،در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش تعرفه خدمات عمومی و قبور در سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین اظهار کرد: در این لایحه نیازمند ارایه آنالیز قیمتها هستیم تا بدانیم بر چه مبنایی افزایش ها محاسبه شده است؟ همچین شهرداری یک نهاد خدماتی است و نباید در برخی حوزه ها به فکر سود غیر متعارف و افزایش بی حساب تعرفه ها باشد .

 

پایان پیام/
 

تصاویر مرتبط