سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد؛

لزوم توجه به ضوابط شهر دوستدار کودک در پروژه های شهری

اعضای کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی جزییات تعدادی از شاخصهای کارگروه شهرسازی و معماری در برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین بر لزوم توجه به اجرای ضوابط شهر دوستدار کودک در پروژه های شهری تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهری السادات تقوی و با حضور اعضا و برخی از مدیران و کارشناسان مربوطه ، در دو بخش بررسی لوایح املاکی و شاخصهای کارگروه شهرسازی و معماری در برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین  تالار مردم برگزار شد.  

این گزارش می افزاید: لایحه شهرداری قزوین پیرامون واگذاری یک قطعه زمین در ازای مطالبات سازمان همیاری شهرداری های استان پس از بررسی مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه لایحه شهرداری قزوین پیرامون صدور پروانه ساختمانی در ناحیه منفصل ناصرآباد در بافت جدید و بررسی جزییات این پرونده شامل دریافت هزینه تامین سرانه به ازای هر مترمربع عرصه باقیمانده از متقاضی پروانه ساختمانی با حضور کارشناسان مربوطه بحث وبررسی شد.

در ادامه جلسه،شهرام فر معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین درسخنانی به بیان شاخصهای کارگروه شهرسازی و معناری در تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین اشاره نمود و گفت: تحقق اهداف عالیه شهر دوستدار کودک شامل برگزاری ۳۰ خدمت در حوزه کودک از جمله مسابقات، برگزاری جشنواره ها و رویدادها، برگزاری نشستهای تخصصی،اقدامات و فعالیت‌های مطالعاتی در حوزه کودک از جمله اهداف تدوین شده در این کارگروه می باشد.

وی افزود:پروژه های شهر دوستدار کودک در شهرداری قزوین در قالب دبیرخانه به صورت یکپارچه در شورای اجرایی شهر دوستدار کودک برنامه ریزی و طرح ریزی می شود و معاون شهرسازی و معماری شهرداری به عنوان رئیس شورای اجرایی هماهنگی و تصمیم سازی های مربوطه را بر عهده دارد.

گفتنی است ؛اعضای کمیسیون بر ضرورت ارزیابی نظام مسایل و مشکلات در حوزه کودک و برنامه ریزی براساس آنها و نگاه دوستدار کودک در پروژه ها تاکید نمودند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، تا شاخص جدیدی با عنوان ضوابط مربوط به شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی تدوین شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط