سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی شهرداری قزوین مورد توجه جدی قرار گیرد

با اعمال روش‌هایی همچون مهندسی ارزش، هزینه انجام پروژه‌های عمرانی به حداقل رسیده و کمک بزرگی به اتمام پروژه‌ها و بهره‌برداری سریع‌ و موثر از آنها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ، علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با دستور  کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد ،با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از این روشها که توانسته ضمن ثابت نگه داشتن و یا کاهش هزینه های طرح ها موجب افزایش کیفیت پروژه های عمرانی شهرداری شود، استفاده از مهندسی ارزش در پروژه ها است.

 
وی  با بیان اینکه مهندسی ارزش هزینه نیست ،تاکید کرد: یکی از مصوبات شورا در این دوره لزوم اخذ مجوز  شهرداری در پروژه های بالای ۵۰۰ میلیون تومان است که باید نقش نظارتی شورا  بر محور مهندسی ارزش در این بخش باشد تا بتوانیم شاهد صرفه جویی و کاهش هزینه ها باشیم  .
 
فرمانی در  بخش دیگری از سخنانش از اقدامات زیربنایی  در مرکز پژوهشهای شورا و شهرداری قزوین خبر داد و گفت: مکان مورد نظر برای استقرار مرکز پژوهشهای شورا وشهرداری خانه "امام جمعه شهیدی" است که تا بهسازی و آماده شدن این مکان، در شهرداری مرکز فعالیت این مرکز آغاز خواهد شد.
 
به گفته وی تعاملات با رؤسای دانشگاهها جهت معرفی افراد متخصص به مرکز پژوهش  صورت گرفته و در آینده ای نزدیک اقدامات خوبی را شاهد خواهیم بود.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در ادامه جلسه به راه اندازی سامانه ثبت پیشنهادات و انتقادات و ثبت ایده اشاره نمود و گفت: یکی از انتقادات شهروندان به مدیریت شهری دسترس پذیر نبودن مدیران بود که البته در این دوره از شورا حضور اعضای شورا به همراه برخی مدیران شهری در مساجد و محلات شهر به منظور آشنایی با مشکلات شهروندان و حل سریع آنها در دستور کار قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد: براین اساس علی رغم حضور هفتگی اعضای شورا در نواحی چهارگانه شهرداری در قالب ملاقاتهای مردمی، از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین درخواست شد تا سامانه ارتباط مردمی شورای اسلامی شهر قزوین در قالب پیشنهادات و انتقادات و همچنین ثبت ایده در حوزه مدیریت شهری طراحی و راه اندازی شود.
 
فرمانی با بیان اینکه این سامانه می تواند راهی برای ارتباط بیشتر شهروندان با بدنه شورای اسلامی شهر قزوین باشد خاطرنشان کرد: این سامانه در دو بخش انتقاد و پیشنهاد و ثبت ایده طراحی شده است و شهروندان می توانند با کمترین هزینه، صرف زمان حداقلی و بدون واسطه با اعضای شورا ارتباط برقرار کنند و مسائل و مشکلات خود را با آنها درمیان بگذارند.
 
وی در ابتدای این جلسه در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: بارزترین ویژگی حاج قاسم سلیمانی اخلاص در عمل ایشان بود وی خالصانه در مسیر دفاع از نظام وانقلاب و مبارزه با داعش قدم برداشت.
 
وی تاکید کرد: ما در جایگاه خادمین مردم در پارلمان شهری باید مانند حاج قاسم، جهادی پای کار و در میدان باشیم و مانند یک سرباز ولایت در خدمت به مردم از هیچ کوششی فرو گذار نکنیم.

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط