سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۰۴

در جلسه تلفیق کمیسیون عمران با مالی شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

اعطای تسهیلات تشویقی به مالکین تاکسی های فرسوده

در جلسه تلفیق کمیسیونهای عمران ترافیک و امور زیربنایی با مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین، ابعاد و زوایای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر قزوین با مشارکت بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهرقزوین،جلسه تلفیق کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی  با مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا،عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک، وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی،جانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک و ذولقدر  و معاون عمرانی منطقه یک و با هدف بررسی لوایح مربوطه در تالار مردم برگزار شد.

براساس این گزارش،عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین  در ابتدای این جلسه‌ با اشاره به لایحه مشارکت بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی تاکسی های فرسوده گفت: در سطح شهر قزوین ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی وجود دارد که ۲۵۰۰ دستگاه فرسوده نی باشند و لازم است تا نوسازی و بهسازی آنها در ناوگان صورت گیرد.

وی ادامه داد:مدیریت شهری و مالکین خودروهای تاکسی فرسوده توان پرداخت های مالی برای نوسازی ندارند لذا ضرورت دارد تا بخش خصوصی در این حوزه وارد شود و مشارکت داشته باشد.

در ادامه جلسه، وثوق نیا مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین به تشریح لایحه ورود بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی به تفاهم نامه با شرکت استقلال خدمات پیشروی تهران پرداخت و گفت: در این تفاهم نامه تعهدات شرکت مذکور از جمله تامین اعتبار نزد سیستم بانکی کشور و نوسازی و بهسازی ۱۷۳۰ دستگاه خودروی تاکسی،تاسیس دفتر کارگزاری سازمان،راه اندازی تعمیر گاه شبانه روزی ویژه خودروهای تاکسی،ارائه خدمات تعویض مخازن سی ان جی تاکسی با تسهیلات قرض الحسنه،ارائه خدمات بیمه نامه های ثالث و بدنه تاکسی ها با اقساط ده ماهه،ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به رانندگان تاکسی و افراد تحت تکفل، ارائه خدمات رفاهی، ارائه خدمات عرضه تجهیزات لوازم و قطعات یدکی خودروهای تاکسی تفاهم شده است .

وی همچنین به تعهدات سازمان تاکسیرانی نیز در این تفاهم نامه اشاره داشت وگفت: صدور مجوز جهت ثبت شرکت، صدور مجوز دفتر کارگزاری قراردادن مکان دفتر کارگزاری و تعمیرگاه شبانه روزی در طول دوره قرارداد،صدور مجوز پیمانکاری سرویس مدارس شهر صدور مجوز انجام تبلیغات درون و برون تاکسی،اجازه به مشارکت کننده جهت اخذ شش و نیم درصد کارمزد از تسهیلات اعطایی از دیگر موارد مورد تفاهم می باشد.

گفتنی است ؛ دو مدل مشارکتی برای دریافت تسهیلات در  تفاهم نامه شامل سهم شرکت سهم راننده تاکسی دوران مشارکت کارمزد شرکت،کارمزد بانک و اقساط بانک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد شهرداری قزوین نیز در این طرح سیاست‌های تشویقی را به کار گیرد تا خودروهای تاکسی فرسوده بیشتری از ناوگان خارج شوند.
 
در بخش دیگر این جلسه لایحه اصلاح و جابجایی اعتبارات پروژه های  سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با حضور نمایندگان مطلع مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در پایان این جلسه، لایحه اخذ مجوز برگزاری مناقصات بالای ۵۰۰ میلیون تومان در پروژه های عمرانی منطقه یک شهرداری با عنوان پیاده روسازی خیابان امام خمینی( ره) ولوله گذاری در خیابان طالقانی مشروط به هماهنگی با سازمان نوسازی و بهسازی ،فضای سبز و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به تایید اعضای کمیسیون رسید.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط