سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد؛

اعتبار هدایای تجلیل از حافظان قرآن کریم افزایش یابد

برنامه تجلیل از حافظان قرآن کریم اقدام بسیار پسندیده ای است که از شورای سوم تاکنون انجام می شود و ۱۰ سال است هیچ تغییری در نرخ جوایز صورت نگرفته است لذا ضرورت دارد اعتبار هدایای حافظان قرآن به صورت حداقل صد درصد افزایش یابد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،محسن حق شناس نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت امام جواد الائمه (ع)  و فرارسیدن دهه مبارک فجر ار تلاشهای انجام شده در فضاسازی شهری تقدیر  نمود و گفت: از شهرداری قزوین خواسته  بودیم  تا در کنار فضاسازی شهری به مناسب ایام الله دهه فجر ، مناسبتهای اعیاد مبارک رجب خصوصا میلاد باسعات حضرت امام علی (ع) در محاق قرار نگیرد و به این موضوع نیز به صورت پر رنگ در تزیینات و فضاسازی شهری پرداخته شود. که این انتظار هنوز جاری است  
 
حق شناس در بخش دیگری  از سخنانش با بیان اینکه برنامه تجلیل از حافظان قرآن کریم اقدام بسیار پسندیده و پربرکتی بود  که از شورای سوم تاکنون انجام می شود، خاطر نشان کرد:خوشبختانه در حال حاضر بیش از هزار حافظ قرآن کریم در سطح شهر وجود دارد و  پیشنهاد می شود اعتبار هدایای حافظان قرآن در بخشهای مختلف در این مراسم  حداقل به صورت صد درصد افزایش یابد. ضمنا به منظور تشویق حافظان کل قرآن کریم که با تلاش فراوان به این مهم نائل می شوند ، به صورت مستمر آزمون های متعدد به همراه  جوایز در خور تلاش، برای آنان منظور گردد تا با این ایجاد انگیزه حسن حفظ آنان تثبیت گردد .   
 
 وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه نرخ تعرفه کرایه سرویسهای دربستی سازمان اتوبوسرانی گفت: درخصوص درصد ارایه تخفیف و یا رایگان شدن خدمات در این حوزه برای نهادهای حمایتی و یا سایر ارگانها، هیئت ها و... باید  آیین نامه ویژه ای پیشنهاد گردد و پس آن  تصویب آن در  کمسیون فرهنگی ، با ابلاغ رئیس محترم  شورا  مطمح نظر  قرار  گیرد.
 
وی تاکید کرد: اگر لازم است تا بودجه ی حمایتی  در این خصوص لحاظ شود، پیشنهاد می کنم  این بودجه  دراعتبارات  سازمان اتوبوسرانی درنظر گرفته شود تا کارها سریع تر انجام شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط