یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

حق شناس،

انتظار داشتم بودجه ۱۴۰۲ در صحن شورا قوی تر و تخصصی تر ارایه می شد که متاسفانه چنین نبود/لزوم استفاده از مشاوران در بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری

در بطن بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین باید سیاستها و اولویتهای کلان شورای ششم لحاظ شود و در بررسی بودجه نیز میزان تحقق و تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، محسن حق شناس نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه تقدیم بودجه شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۲ با بیان این که از مدیریت شهری انتظار می رفت نسبت به ارایه قوی و فنی تر بودجه در صحن علنی  اقدام می نمود اظهار کرد: به شخصه انتظار داشتم ارایه بودجه در صحن شورا قوی و فنی تر ارایه می شد که متاسفانه چنین نبود.
 
وی ادامه داد: در بودجه پیشنهادی سهم رشد منابع اعتباری ۴۹ درصد و سهم رشد مصارف ۵۱ درصد است؛  پر واضح است که در حوزه منابع به این رقم نخواهیم رسید اما در بخش مصارف حتی از این رقم هم بیشتر خواهد شد .
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: بر این اساس  کار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه کار بسیار سختی خواهد بود و لذا بایستی به دقت تمامی جزییات مورد بررسی قرار گیرد.
 
حق شناس با بیان اینکه نقاط قوت و مثبت مطرح شده توسط سایر اعضای شورا پیرامون بودجه پیشنهادی را قبول دارم، تصریح کرد: اعداد و ارقام ارایه شده در دفترچه پیشنهادی بودجه باید تحقق یابد و لذا میزان تخصیص اعتبار مهم است، چرا که ممکن است در برخی حوزه ها ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبار تعیین شده تخصیص نیابد بنابراین میزان برآرود تخصیص بسیار مهم می باشد. عملکرد شهرداری در سال جاری نیز موید این مهم است و حتی مدیریت تخصیص هم از مبنای منطقی و متقنی  تبعیت نمی کند.
                                                                                                                                                                                                                                                            وی همچنین خواستار استفاده ازمشاوران بیشتر و حضور افرادی که در تدوین بودجه پیشنهادی دخیل بوده اند  در روند بررسی بودجه پیشنهادی شد و گفت: حضور مشاوران در روند بررسی بودجه می تواند باعث افزایش دقت و سرعت روند کار گردد.
 
 حق شناس در بخش دیگری از سخنانش خطاب به خبرنگاران حاضر در صحن شورا گفت: کار بزرگی به همت شورا و مدیریت شهری قزوین پیرامون حل وفصل مشکل بدهی کلان شهرداری به بانک شهر اتفاق افتاد که متاسفانه آن گونه که انتظار می رفت  در رسانه ها به آن پرداخته نشد؛ این درحالی است که تسویه این بدهی ها باعث چالاکی و توانمندی مدیریت شهری خواهد شد .
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش در این جلسه خواستار تدارک برنامه تقدیر مناسب  از تیم فوتبال شمس آذر قزوین شد و گفت:ضمن تبریک به سرمربی خوب این تیم برادر عزیزم آقای مهندس دقیقی و بازیکنان  غیرتمند  این تیم ارزشمند، باید بگویم افتخار اینکه شمس آذر در صدر جدول لیگ دسته یک قرار دارد برای همه ماست و لازم است تا در راستای سیاستهای شورای ششم در حمایت از تیم های ورزشی برای حفظ این  جایگاه در ادامه مسیر   و تشویق کادر فنی و بازیکنان  برنامه تقدیر  مناسب تدارک دیده شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط