شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

حق شناس،

جلوی بدعت‌های غلط و هنجار شکنانه در مراسمات آرامستانهای قزوین گرفته شود/ دادستان قزوین ورود جدی به این مساله نماید

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در تذکری خواستار ورود جدی مدیریت شهری به موضوع برخورد با هنجار شکنی و بدعت‌های غلط در مراسم تدفین در آرامستانهای شهرداری قزوین توسط برخی افراد شد.

محسن حق شناس، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین درجلسه شورا ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری  قزوین در مدیریت آرامستانها و بی تفاوتی نسبت به هنجار شکنی در  برگزاری مراسمات تدفین توسط برخی افراد اظهار کرد: متأسفانه باید با درد و تلخی این تذکر جدی را مطرح نمایم، چرا که در  آرامستان مؤمنین شهر مراسمات ترحیم با هنجار شکنی و مداحی های خارج از عرف برگزار می شود همچنین اخیرا نیز در یکی از آرامستانها شاهد پخش آهنگ خواننده زن بوده ایم.

وی تاکید کرد: آرامستان مؤمنین دارای حرمت خاصی است و قاعده ای دارد، لذا با این گونه اقدامات هنجار شکنانه عملا دین و آموزه های آن  را به سخره گرفته ایم.

حق شناس با بیان اینکه با واگذاری غرف در آرامستانهای شهرداری ایجاد درآمد شده است، تصریح کرد: این افزایش درآمد به ازای از دست دادن چه چیزی است ؟ آیا این گونه رفتارها و هنجار شکنی ها در آرامستان مؤمنین بدعت نیست؟

وی خاطر نشان کرد: بی اعتنایی شهردار قزوین که ایشان را به تدین و غیرت ورزی دینی می شناسیم به این مسأله اصلا شایسته نیست لذا نباید اجازه دهیم این اتفاقات در آرامستان که باید سرای عبرت ما باشد تکرار شود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه این گونه اتفاقات در آرامستان محصول نوآوری غلط است، افزود:آرامستان ها بهترین  سرای عبرت آموزی  ما تبدیل به سرای غفلت زایی شده است؛ اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات دادستان محترم در برخورد با هنجار شکنان درخواست داریم تا به این مساله نیز ورود جدی داشته باشند .

وی تاکید داشت: نباید اجازه دهیم این ناهنجاری ها نهادینه شود  نباید با این موضوع در آرامستانهای شهرداری قزوین مانند طرح دستفروشان کنار خیابان که یک روز اجرا و برخورد می شود وروز دیگر طرح رها می شود برخورد نمود.

حق شناس همچنین با انتقاد از عملکرد شهردار قزوین در جابجایی نیروها اظهار کرد: در حال حاضر مدیر عامل سازمان آرامستان با حفظ سمت سرپرست حراست شهرداری نیز می باشد بنابراین نباید از  یک نفر همزمان چند مسئولیت را بخواهیم .

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار پاسخگویی شهردار قزوین به این مسأله شد و گفت: نباید هنجار شکنی ها و مداحی های غیر متعارف در مراسمات تدفین در آرامستان های شهرداری قزوین تبدیل به یک بدعت ماندگار و غلط شود.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط