یکشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۲۷

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین:

همایش کشوری خوشنویسی در قزوین "پایتخت خوشنویسی" برگزار شود/ لزوم توجه به معیشت و امنیت شغلی و بیمه هنرمندان و اهالی رسانه

سرمایه قزوینی‌ها خوشنویسی است و بر این اساس می‌توان کاری کرد تا تمام اساتید خوشنویسی در همایشی کشوری، آثار هنری خود را در شهر قزوین در معرض نمایش قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان وامورخانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: در این  همایش از خوشنویسان سراسر کشور و حتی خارج از کشور که به نستعلیق می‌نویسند دعوت می‌شود تا آثارشان را در مجموعه بزرگ فرهنگسرای سعدالسطنه به نمایش بگذارند.
 
    وی افزود: در سال ۹۱ خطاب به شورای اسلامی شهر و شورای فرهنگ عمومی استان طرحی را ارائه داشتم که در آن به خوشنویسی تاکید شده بود و در شورای فرهنگ عمومی مورد دفاع قرار گرفت و با توصیه و تاکید نماینده محترم مقام معظم رهبری و امام جمعه وقت ، حضرت آیت الله باریک بین (ره) ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی مصوب و مقرر شد کمیته خاصی در اداره ارشاد تشکیل شود و به عملیاتی شدن این طرح بپردازند ، اما آثاری از اجرای آن ندیدیم.
 
    به گفته اشدری، در این طرح تاکید شده بود که در ادارات اتوماسیون نستعلیق شکل گیرد و توجه به هنر خوشنویسی در میان کارکنان ادارات و تمامی اقشار مردم مورد توجه قرارگیرد و در این زمینه مراکز فرهنگی عمومی و آموزشگاههای هنری خوشنویسی راه اندازی شود که متاسفانه اجرایی نشد. لذا این طرح را مجدد۰ مطرح می کنم و امیدوارم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین پیگیری و اجرایی شود.
 
    رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین ادامه داد: سرمایه ملی ، میراث فرهنگی و هویت ما قزوینی‌ها خوشنویسی است و اساتید خوشنویسی می‌توانند با تعامل و وحدت و با همتی که دارند ، نهضت آموزش خوشنویسی شهروندان قزوینی را رقم بزنند و قاب گواهی معتبر خوشنویسی مزین به نام و امضای اساتید خوشنویسی زینت  بخش خانه های هر یک از شهروندان قزوینی شود تا آنها نیز در ترویج هنر خوشنویسی بکوشند ، طوری که همه اقشار در فرهنگسراها، مدارس‌، دانشگاه‌ها و محل کار توسط اساتید خوشنویسی آموزش ببینند. قطعا با تعامل مدیریت شهری با انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه قابل ملاحظه ای برای این موضوع "ترویج فرهنگ خوشنویسی" قزوین پایتخت خوشنویسی لحاظ خواهد شد .
 
 وی بیان کرد: در حوزه‌ای که مدیریت شهری توان شرایط همراهی دارد، برای تشویق به خوشنویسی اعلام شود اگر فردی در محل کسب خود با خط نستعلیق تبلیغ محل کسب خود کند مشمول پرداخت عوارض سازمان زیبا سازی نمی‌شود که مورد توجه قرار گرفته است.

  اشدری در بخش دیگری از سخنانش خواستار توجه به معیشت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شدو گفت: بیمه هنرمندان، خبرنگاران و قرآنی‌ها از مهمترین موضوعاتی است که ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد مطالبه می‌کنیم چرا که معتقد هستم امنیت شغلی این گروه بسیار مهم است و باید با تعامل با دستگاههای مربوطه و مدیریت شهری مسایل و مشکلات این قشر حل شود.
 
وی همچنین خواستار تشکیل انجمن های هنری برای برخی هنرمندان که دارای  انجمن نیستند شد.   

پایان پیام/

تصاویر مرتبط