یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۳۱

دبیر پارلمان محلی قزوین مطرح کرد؛

استقرار و راه اندای دفتر مدیریت پروژه در شورای اسلامی شهر قزوین

به منظور دستیابی به اهداف نظارتی شورا در موضوعات عمرانی و کنترل پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها ضرورت دارد تا دفتر مدیریت پروژه در شورا و شهرداری قزوین راه اندازی گردد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، مهدی مهدی خانی دبیر و رییس کمیسیون عمران، ترافیک وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا به طرح خود پیرامون طرح تفصیلی دفتر مدیریت پروژه در شورا وشهرداری قزوین اشاره و اظهار کرد: مدیریت پروژه به مفهوم بگارگیری دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک های لازم برای دستیابی به موفقیت پروژه است لذا به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و زمان بندی دقیق پروژه ها تا به بهره برداری رسیدن آن‌ها  باید راه اندازی سامانه مدیریت و کنترل پروژه در شورا و شهرداری قزوین در دستور کار قرار گیرد  
 
وی با بیان اینکه در حوزه کارهای عمرانی متولی واحدی در مدیریت شهری وجود ندارد، ادامه داد: تا زمانی که سامانه  مدیریت پروژه (PMO) راه اندازی نشود پروژه های عمرانی به ثمر نخواهد نشست، چراکه در طول انجام یک پروژه واحدهای زیادی دخیل هستند که باید کارها را انجام دهند و نظارت ها باید در همه ابعاد وجود داشته باشد.
 
وی در تشریح دفتر مدیریت پروژه (PMO) یا دفتر پروژه گفت: دفتر مدیریت پروژه  واحدی سازمانی برای مرکزیت دهی و هماهنگی مدیریت پروژه های تحت نفوذ خود است. دفتر مدیریت پروژه بر مدیریت پروژه ها، برنامه ها و یا ترکیب آنها نظارت می‌کند.  
 
به گفته مهدی خانی ،دفتر مدیریت پروژه شامل کار‌کردهای پشتیبانی برای مدیریت پروژه به صورت آموزش، تهیه نرم افزار، تعیین خط مشی‌ها و رویه های استاندارد تا مدیریت مستقیم و واقعی پروژه ها و مسئولیت برای رسیدن به اهداف پروژه ایفای نقش می‌کند.
 
دبیر پارلمان محلی قزوین تصریح کرد: برای استقرار این دفتر می توان با دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قراردادی منعقد نمود تا مشاور مربوطه نسبت به ارزیابی و ارایه گزارش ماهانه از سبد پروژه ها به اعضای شورا اقدام نماید .
 
مهدی خانی در بخش دیگری از سخنانش از پرداختن یه یک ایده جذاب پیرامون راه اندازی پارک علم و تکنولوژی ویژه کودکان قزوین خبر داد وگفت: به منظور آشنایی کودکان در قالب فضای بازی با موضوعات علم وتکنولوژی که کار منحصر به فردو جذابی است می توان ایده راه اندازی پارک علم و تکنولوژی کودکان را در دستور کار بررسی قرار داد و بدین منظور در جلسه کمیسیون عمران از طراحان این ایده برای ارایه کار دعوت خواهد شد .
 
دبیر پارلمان محلی قزوین همچنین به دستاوردهای سفر کاری خود به اصفهان اشاره نمود و گفت: مدیریت شهری قزوین باید از تجارب ارزشمند شهر اصفهان در نور پردازی ها، گلکاری، فضای سبز و سایر خدمات شهری از شهرداری اصفهان استفاده نماید و با الگو گرفتن از شهرهای بزرگ اقدامات خوبی در شهر قزوین داشته باشد .

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط