سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۲

بررسی 10 لایحه شهرداری در جلسه تلفیق چهار کمیسیون شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم

جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران ترافیک و امور زیربنایی،خدمات شهری و شورایاری و فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی ده لایحه شهرداری قزوین و برنامه پنج ساله شهرداری قزوین برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران، ترافیک و امور زیربنایی،خدمات شهری و شورایاری و فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای  اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور اعضا،عمویی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند،حبیبی مدیر شرکت دهکده طبیعت،سعیدی مدیر توسعه سرمایه انسانی،عصار زاده مدیر درآمد،وزیری نژاد از سازمان سرمایه گذاری،نیرومند رئیس دبیرخانه تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین و با هدف بررسی لوایح مربوطه و برنامه پنج ساله سوم شهرداری قزوین برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه با حضور سعیدی مدیر توسعه سرمایه انسانی لایحه معاینات ادواری پرسنل پس از بحث و بررسی به تایید اعضای کمیسیون رسید.

همچنین  لایحه شهرداری قزوین پیرامون اخذ مجوز برگزاری مناقصه حفاری و خاکبرداری استخر تاخیری شیرابه و حمل خاک و خرید لایه های ژئو ممبران در مجتمع پاکسار با حضور عمویی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین بررسی و تایید شد.

در ادامه جلسه، لوایح شهرداری قزوین پیرامون حفظ و نگهداری سرویس بهداشتی مساجد شهر ،تغییر کاربری زمین بنیاد مسکن از فضای سبز به اداری و پرونده مربوط به درخواست کانون کاردان‌های فنی استان مبنی بر تخفیف در بدهی کمیسیون ماده صد و اعمال تخفیف خوش حسابی در پرونده بدهی خانم عفت کوزه گران مورد بررسی قرارگرفت.

 همچنین موضوع پرداخت سهم نیم درصدی از بودجه عمومی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۱به اداره کتابخانه های عمونی استان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ارائه گزارش مالی تا چند روز آتی مبلغ دو میلیارد و  ۲۰۰ میلیون تومان بابت سهم کتابخانه ها پرداخت خواهد شد.

لایحه شهرداری قزوین پیرامون درخواست آقاي میرکوبندی به نام موسسه آموزش عالی غزالی مبنی بر تغییر کاربری آموزشی به تجاری خدماتی با حضور عصار زاده مدیر درآمد شهرداری قزوین بررسی و به تایید اعضای کمیسیون رسید.

همچنین در ادامه این جلسه،شاخصهای مالی و اقتصادی در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین شامل تشکیل اداره متمرکز پرداخت حقوق در شهرداری قزوین،استقرار فرآیند متمرکزسازی وجوه و منابع شهرداری، افزایش میزان تطابق فعالیت‌های مالی با قوانین موضوعی، یکسان سازی حسابداری مالی مرکز و مناطق و سازمانها،استهلاک بستانکاران ایجاد شده ، کاهش مانده بستانکاران ارتقای تجهیزات موردنیاز  توسط مهدیون مدیر مالی تشریح شد.

 در ادامه، شاخصهای تدوین شده در سازمان سرمایه گذاری در برنامه پنج ساله شهرداری قزوین از جمله رشد سرمایه بر مبنای پروژه ها ،درصد تبدیل فرصتهای سرمایه گذاری به قراردادهای سرمایه گذاری و شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و تهیه طرح و بسته های سرمایه گذاری توسط وزیری نژاد از سازمان سرمایه گذاری شهرداری قزوین تشریح شد.

وی تاکید کرد:طرحها و بسته های سرمایه گذاری بر مبنای اطلس جامع سرمایه گذاری تهیه می شوند و به صورت تخصصی فرصت ها را از نظر فنی بررسی می کنند.

همچنین در این جلسه بر لزوم پیگیری و تعیین تکلیف شهرداری در روکش بودجه به میزان دوماه و تدوین اساسنامه فعال هر سازمان تاکید شد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط