سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۰

در جلسه بررسی تکالیف شهرداری در روکش بودجه تاکید شد؛

اهتمام و تلاش جدی شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی/ مدیریت شهری در مطالبات اعضای شورا در روکش بودجه تلاش بیشتری نماید

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در دومین جلسه بررسی تکالیف شهرداری در روکش بودجه مصوب ابلاغی با بازخوانی بندهای روکش بودجه بر لزوم تلاش بیشتر مدیریت شهری در تحقق مطالبات شورا تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه بررسی تکالیف شهرداری در روکش بودجه مصوب ابلاغی به ریاست محسن حق شناس و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، کشاورز صفیئی نماینده شهردار، معاونین،مدیران و کارشناسان مربوطه در  شهردار‌ی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

 
در این جلسه حق شناس ،نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین در سخنانی خواستار توجه شهرداری قزوین در عمل به تکالیف ابلاغی شورا در روکش بودجه مصوب شد.

وی با بازخوانی بندهای روکش بودجه مصوب ابلاغی به شهرداری قزوین خاطر نشان کرد:لازم الاجرا بودن آیین نامه مالی شهرداری تهران،ارائه گزارش فروش املاک و قیمت به فروش رفته املاک،توجه به تهیه پیوستهای فرهنگی و اجتماعی در پروژه ها به ویژه پروژه تئاتر شهر و بوستان بانوان،تعادل بخشی بودجه در حوزه فضای سبز و پارک‌های مناطق کم برخوردار ،تعیین پروژه احداث پارکینگ،احداث پل اتصال بلوار امام علی (ع) به اتوبان و ارایه گزارش دقیق از روند توافقات شهرک اندیشه از جمله مواردی است که مورد مطالبه اعضای شورا بوده و بایستی شهرداری گزارشات مربوطه را ارائه دهد.

حق شناس همچنین به سایر مطالبات شورا در روکش بودجه اشاره نمود و گفت: ارائه گزارش اقدامات استفاده از ظرفیتهای بودجه سال ۱۴۰۲،استفاده از تسهیلات بانکی جهت تسریع در اجرای پروژه های عمرانی،اقدامات شهرداری در پروژه های سرمایه گذاری،مرمت چاه خانه های تاریخی باغستان،اصلاح فرآیند مدیریت اتوبوس ها،پروژه مرمت و نگهداری خانه موزه شهید چگینی و ساماندهی خیابان عبید زاکانی و ساماندهی و بازپیرایی میادین شهر از دیگر مواردی است که گزارشات آن به‌صورت کامل به شورا ارایه نشده است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر قزوین که مسؤل پیگیری روکش بودجه می باشد به سایر بندهای ابلاغی در روکش بودجه اشاره کرد و افزود: امکان سنجی احداث بوستان در باغستان قرادآباد و باز طراحی این بوستان و رفع موانع آن،ارایه گزارش پروژه احداث میدان میوه و تره بار،لزوم آغاز احداث ساختمان آتش نشانی بازار،پروژه تملک خیابان شهید اکبری و حلال آب آبشار، پیگیری احداث دو تقاطع غیر همسطح و احداث باند کندروی مشعلدار و ارایه برنامه مهندسی ارزش از دیگر مواردی است که می بایست برای تحقق آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

همچنین در این جلسه اعضای شورا نیز در نقطه نظرات خود به مسائلی از قبیل توجه به احداث بوستان قرادآباد به عنوان پروژه در اولویت و با اهمیت،اجرای پروژه‌هاي عمرانی و هزینه کرد اعتبار در این بخش با توجه به فصل کاری،توجه به تهیه پیوست های اجتماعی و فرهنگی در پروژه ها ‌اشاراتی داشتند.

گفتنی است، در این جلسه ضمن بازخوانی و قرائت بندهای روکش بودجه مصوب ابلاغی و مطالبات اعضای شورا هر کدام از معاونین و مدیران مربوطه نسبت به حوزه های کاری خود پاسخگوی موارد مطرح شده بودند.

 

پایان پیام/

تصاویر مرتبط