سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۷

متن کامل نطق پیش از دستور فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای اسلامی شهرقزوین

بسم اله الرحمن الرحیم
                                                                                                                                                                                                                                                               قبل از آغاز عرایضم از حرکت ارزشمند و بزرگ دادستانی محترم قزوین  که جهت سلامتی افراد جامعه پیگیری‌های مجدانه‌ای داشتند و اقدام مؤثری در جهت انتظام‌ بخشی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی انجام دادند و باری دیگر با حرکتی جهادی، هوشمندانه، ظریف و حساس به موضوع سلامت جامعه در قالب تغذیه سالم خصوصا بررسی و نظارت سلامت تغذیه بیماران در سطح  مراکز درمانی استان پرداختند، تشکر میکنم . به وجود توانمند، دلسوز و مردمدار در مدیریت قوه قضاییه افتخار می کنیم . بدینوسیله از طرف خود و شهروندان عزیز سپاس‌گذار و قدرشناس این اقدامات مهم هستم.
 
 صبح امروز در جلسه‌ای که داشتیم، خطاب به شهردار و مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفته شد که در مقابل شورای اسلامی شهر و کمیسیون های تخصصی شورا تمامی مدیران شهری مکلف و موظف هستند که تمامی مصوبات شورا را اجرا کنند.
 
 جشنواره عکس خانواده با نشاط با بهانه های واهی ابتر ماند

سازمان فرهنگی بی خبر از کمیسیون بانوان و خانواده ، اقدام به اجرای جشنواره عکس کوک چهارم توسط شهرداری قزوین نموده است ، این طرح کپی شده طرح کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین است که با تلاشهای چند ماهه این کمیسیون که با همراهی تیم مشارکت کننده و خردجمعی به نتیجه رسیده بود. متاسفانه با وجود اینکه مصوبه کمیسیون بانوان و صحن شورا را داشت به بهانه های مختلف  و عدم کارایی و ناتوانی توسط مدیر سازمان فرهنگی - ورزشی اجرایی نشد.
 
 چه دلیلی دارد که این طرح که ردیف بودجه دارد و درصحن شورا تصویب شد، اجرایی نشود ؟ برای این طرح در کمیسیون بانوان ساعتها کار کارشناسی انجام شده و از اساتید به نام استان های قزوین و تهران برای محورها و نحوه برگزاری مشورت گرفته شده بود که متاسفانه شهرداری نتوانست کار به این کوچکی ولی مهم را انجام دهد و مصوبه شورا را عملیاتی کند. شهردار قزوین باید در این خصوص پاسخگو باشد چرا که علیرغم اینکه مصوبه شورا اجرایی نشده طرح کمیسیون که با بهره گیری از اساتید بنام  عکاسی قزوین انجام شده هم توسط سازمان فرهنگی - وررشی به سرقت رفته است و باید در این خصوص پاسخ شفاف و روشنی به شورا داده شود .
 
 پیشرفت فیزیکی بسیاری از پروژه های شهری صفر است  
 
در موضوع روکش بودجه اعضای شورای شهر پای کار بایستند ، چرا که میزان پیشرفت فیزیکی خیلی از پروژه‌های شهری صفر درصد است و مدیریت شهری قزوین اراده‌ای ندارد که این پروژ‌ه‌ها را اجرایی کند.
 
همه فکر و خیال شهرداری قزوین کمربندی شرق ( آیت‌الله باریک‌بین ) شده است. آقای شهردار چون پروژه دیگری در سطح شهر انجام نداده، اسم این پروژه را ابر پروژه گذاشته است. اگر هم قبول کنیم که این پروژه ، ابر پروژه‌ ای است که وقت و هزینه می‌خواهد، نباید بسیاری از طرح‌های را اجرا نکنیم و دست روی دست بگذاریم تا این پروژه تمام شود. این حالت در شهرداری ادوار گذشته ‌بی سابقه بوده است.
 
 از جمله این پروژه‌های انجام‌نشده  و کم هزینه ، پارک خانواده در قرادآباد است و در جلسه قبل هم عرض کردم که اگر چشمه‌‌ای  نمی‌خواهد بجوشد، نمی‌توانیم اصرار به این داشته باشیم که بماند و با ما همکاری کند. پس هرجا که صلاح می‌دانند، زودتر تشریف ببرند، هیچ مسئله‌ای نیست. تا حداقل تکلیف خودمان را بدانیم که با کدام مدیر شهری می‌توان امور شهر را پیش برد. 

وضعیت تغییر و تحول مدیران در شهرداری قزوین اسفناک است

وضعیت تغییر و تحول مدیران شهرداری قزوین اسفناک  است. به کسانی که مدیریت از آنها گرفته شود، تبریک می‌گویم و به آنهایی که مدیریت به آنها داده شد، تسلیت !...؛ چون این شتر خیلی زود در خانه آنها هم می خوابد. شهردار قزوین اگر هیچ‌کاری را هم بلد نباشد، این  کار را  خوب بلد است و زود به زود مدیر عوض می‌کند. چون تمامی تغییرات و انتصاب ها علاوه بر ریشه های سیاسی، بر پایه  دل بخواهی و دل نخواهی شهردار است ، پس تغییرات بی اساس و غیر کارشناسانه و نابهنگام در این دوره مدیریت شهری موضوعی عجیب و دور از انتظار نیست !.

 شهردار محترمی که هنوز به سؤالات سری اول شورای اسلامی شهر پاسخ نداده است، چطور ادعا می‌کند که باید مدیرانش را زود به زود عوض کند. هنوز ۲ سال نشده که شهردار فعلی آمده، اما در بعضی از سازمان‌های شهرداری قزوین۳ تا ۴ بار مدیر عوض شده است!. دلیل شهردار هم این است که از کسی که خوشم می‌آید، او را می‌پذیرم و اگر از کسی خوشم نیاید، تغییرش می دهم. متاسفانه این معیار تغییر و تحول نیروهای شهرداری شده است!!!.
 
 ارزیابی مدیریت شهری قزوین باید از رأس هرم آغاز شود و خود شهردار قزوین باید ارزیابی شود و بعد به مراحل بعدی برسیم. شاید اگر در مرحله نخست تصمیم درست بگیریم، زودتر به نتیجه برسیم...
 
 مصوبه آسفالت محوطه مدارس مناطق محروم، قولی که عملی نشد

طبق مصوبات هر ساله شورای اسلامی شهر و شورای آموزش و پرورش قزوین محوطه  حداقل ۴ مدرسه نقاط محروم شهر  (  در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تقبل کرده ایم)  باید آسفالت شود. این موضوع را در جلسه گذشته مطرح نمودم و طرح آن ارایه شد و انتظار داشتم که اعضای شورا بگویند برای اینکه وضعیت آسفالت مدارس مناطق محروم بهتر شود، مدارس بیشتری در لیست قرار گیرد. اما برخی از اعضا گفتند که باید پیشنهاد دهیم شهردار لایحه نماید. این در حالی است که در ادوار گذشته شورا در هر سال محوطه  ۲ مدرسه بر اساس مصوبه شورا آسفالت می شد. حال این سوال مطرح است که آیا برای موضوع تصفیه  شیرابه پسماند که شهردار به سلیقه خودش ۶ میلیارد تومان بیشتر از لایحه هزینه نمود و گفتیم باید لایحه ارایه کند ؟ حتی بعد از تذکرات قانونی شورا ، لایحه ای دیدیم ؟! چطور است که همکاران برای آسفالت محوطه این دو مدرسه با هزینه حداقلی می گویند باید لایحه ارایه شود ولی نسبت به تصفیه شیرابه پسماند با هزینه ۶میلیارد تومانی که شهردار بارها مورد نقد و تذکر شورا نیز قرار گرفت، با بی تفاوتی و اغماض عبور می‌کنند !؟ قطعا بدین شکل شریک خطای جبران ناپذیر مدیریت شهری هستند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط