شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۸

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

با افتتاح ابر پروژه کمربندی آیت اله باریک بین، یکی از سیاستهای اصلی شورای ششم محقق می شود

ابر پروژه کمربندی آیت اله باریک بین ( کمربندی شرق شهر قزوین) با اهتمام اعضای شورا و همت و تلاش مدیریت شهری و بودجه شهروندان محترم به زودی بهره برداری می رسد .

علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در حاشیه بازدید از  پروژه کمربندی آیت اله باریک بین ،با اشاره به قریب الوقوع بودن زمان افتتاح این پروژه اظهار کرد:  این پروژه مهم و کلیدی در دوره های گذشته کلید خورد و با اهتمام ویژه شورای ششم ، شهردار، مدیران شهری و با بودجه شهروندان عزیز و به منظور رفع گره های ترافیکی شهر احداث شد که به زودی  به بهره برداری خواهد رسید .
 
وی ادامه داد: تکمیل این پروژه یکی از اولویتها و دغدغه های مهم اعضای شورا در این دوره بود که با لطف و عنایت خداوند و همت جهادی توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم تا از عواید آن شهروندان قزوین منتفع شوند.
 
فرمانی همچنین از همکاری و همراهی استانداری قزوین، سازمان میراث فرهنگی و سایر نهاد های مرتبط استانی در به ثمر نشستن این پروژه قدردانی نمود.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های فنی این پروژه گفت: یکی از مهمترین محاسن این پروژه این است که در طول مسیر هیچ تقاطع و چراغ قرمزی وجود ندارد و همین امر باعث کاهش حدود ۱۵ درصدی مصرف بنزین در شهر قزوین  خواهد شد.
 
رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین  خاطر نشان کرد: ایجاد جاده سلامت به طول ۵ کیلومتر در حاشیه این مسیر ،طراحی ایستگاه‌های دوچرخه سواری و مادر و کودک از دیگر اقداماتی است که در این پروژه مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است .
 
وی با اشاره به اینکه برای این پروژه با احتساب هزینه‌های ملکی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است تاکید کرد: باز کردن گره ترافیکی و ایجاد رینگ ترافیکی پیرامون شهر قزوین سبب کاهش زمان سفر، افزایش سرعت جابه جایی و سهولت دسترسی به نقاط مختلف شهر می‌شود.
 
فرمانی تصریح کرد: با افتتاح کمربندی آیت اله باریک بین  چهار پروژه عمرانی شامل ، بلوار پیامبر اعظم (ص)،اتصال مسیر زیرگذر ولایت به تقاطع غیرهمسطح مرحوم ابوترابی و اتصال مسیر مرحوم ابوترابی به تقاطع غیرهمسطح امام رضا(ع) است که امکان دسترسی سریع از شمال شرق به جنوب غرب قزوین را فراهم می نماید.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط