یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

دبیر پارلمان محلی قزوین در نشست مشترک با مدیران ارشد استان تاکید کرد؛

لزوم تغییر نگرش مدیریت شهری به موضوع گردشگری

برای تقویت زیرساختهای گردشگری نیازمند تغییر نگرش مدیریت شهری به این حوزه هستیم.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، قاسم اللهیاری دبیر و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی وورزشی شورای اسلامی شهرقزوین در نشست مشترک بامدیران ارشد استان اظهار کرد: مشکل اصلی  ما در موضوعات گردشگری و در مدیریت شهری مساله نگرشی است به عبارت دیگر عدم نگرش مناسب در این حوزه یکی از مشکلات و معضلات اصلی ما درمدیریت شهری قزوین است البته این موضوع در میراث فرهنگی هم  مشهود است .
 
 وی افزود: دو سال پیش در شورا صحبتی داشتیم که متولی گردشگری در شهرداری کیست؟ چرا  مصوباتی که در حوزه گردشگری داریم عملیاتی نمی شود؟ اما پاسخ مناسبی دریافت نکردیم دوستان میراث فرهنگی هم گارد گرفتند که گردشگری چه ارتباطی به شهرداری دارد، اما امروز شاهدیم که از مدیریت شهری برای ورود به حوزه گردشگری درخواست مساعدت می شود.

 اللهیاری خاطر نشان کرد: در 19 شاخص برنامه پنج ساله شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی 6 شاخص در تکالیف سازمان فرهنگی ورزشی با موضوع گردشگری قرار دادیم که بخش عمده ای از مواردی که در جلسه به آنها اشاره شد نیز وجود دارد که نشان دهنده نگاه ویژه شورای ششم به حوزه گردشگری است اما در اجرا فاصله زیادی با سیاست تعیین شده داریم.
 
به گفته وی ، ارتقای جایگاه گردشگری مذهبی،ارتقای ظرفیتهای باغستان سنتی قزوین به عنوان جاذبه گردشگری ارتقای جایگاه گردشگری شهرقزوین با تاکید بر اماکن تاریخی ،پایتخت خوشنویسی قزوین و تجهیز وتوسعه اماکن فرهنگی ورزشی دراین  برنامه و تکالیف  آمده است .
 
دبیر پارلمان محلی قزوین تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که باری از دوش شهر برداریم وگرنه وظیفه شهرداری درقانون مشخص شده است، ما اگر در حوزه های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، ورزشی و... ورود می کنیم نگاهمان این است که باری از دوش شهر و دستگاه های دیگر برداریم.
 
 وی همچنین از طرح اتصال سعدالسطلنه به دولتخانه صفوی به عنوان یک طرح ماندگار و شاخص یاد کرد و گفت: به نظر می رسد این طرح می تواند فاخر باشد و انقلابی در گردشگری قزوین ایجاد کند.
 
 اللهیاری همچنین برلزوم اولویت بندی طرحهای گردشگری تاکید نمود و گفت: باید پس از اینکه تغییر نگرش در حوزه گردشگری ایجاد شد به سمت تبلیغات و برندینگ برویم و در حوزه گردشگری اقدامات شاخصی را رقم بزنیم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط