یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک با مدیران ارشد استان مطرح کرد؛

لزوم وسعت نظر و پرهیز از اقدامات سختگیرانه در بافت تاریخی قزوین

بافت تاریخی شهر قزوین برای رونق ساخت و ساز نیازمند وسعت نظر مدیران و پرهیز از برخی اقدامات سخت گیرانه است.

 حسین صلح جو رییس کمیسیون املاک وحقوقی  شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک بامدیران ارشد استان با اشاره به اقدامات برخی استانها مانند یزد در بافت تاریخی اظهار کرد: باید ببینیم چرا شهری مانند یزد ارزش زمین در بافت تاریخی اش نسبت به سایر نقاط شهر گران تر است اما در قزوین کمترین ارزش مربوط به بافت تاریخی وفرسوده شهر است؟.
 
 وی افزود: در قزوین ساکنین بافت تاریخی این مساله را یک تهدید تلقی می کنند اما در شهرهای دیگر این گونه نیست چرا که مسولین به این بافت اهمیت می دهند و تسهیلات زیادی برای رونق ساخت وساز دراختیار آنان قرار می دهند .

صلح جو گفت: برای اقناع سازندگان مسکن که مولدین ثروت و ایجاد اشتغال در شهر هستند، باید با حفظ قوانین و آئین نامه های شهرسازی موانع موجود را شناسایی کرده و پای درد دل سازندگان نشست تا از فرار سرمایه از شهرجلوگیری شود.در بلندمرتبه سازی در ضوابط موجود با نگاه مساعدتی بازنگری کرد و از تجربه شهرهای همجوار و چگونگی اعطا مجوز در ساخت و ساز استفاده کرد.

 وی تاکید کرد : در شهر قزوین نیازمند وسعت نظر  و تقلیل تعصبات سازمانی برخی از مدیران هستیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را درشهر رقم بزنیم.
 
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: در خصوص جذب گردشگر و ایجاد جاذبه های گردشگری نیز پیشنهادات و اقدامات خوبی شدهدکه امیدواریم از سرانه دستگاههای ذینفع در جذب گردشگر  استفاده شود  تا شاهد اتفاقات خوبی در شهر قزوین باشیم.

 رییس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: همه ما روزی در این شهر پس از دوران مسئولیت قدم خواهیم زد و چه بسا اگر پروژه ای را ببینیم که در دوران مسولیت مان انجام شده خوشحال از خدمت رسانی باشیم.
 
 صلح جو تاکید کرد: باید در مورد باغستان سنتی نیز برخی ساخت وساز ها مانند احداث سرویس بهداشتی را درکمیسوین ماده پنج آسان بگیریم ، همچنین با رعایت ضوابط، شرایط احداث بنا برای نگاه داشتن  وسایل و صیانت از محصولاتی که با زحمت کشاورزان به بار نشسته فراهم شود از طرفی نسبت به تامین آب مورد نیاز اقدام و جاده دسترسی احداث شود  تا مردم رغبت داشته باشند به باغستان وارد شوند و باغ هایی که سرمایه آبا و اجدادی آنهاست را به بهای ناچیزی نفروشند .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط