سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

بررسی لوایح شهرداری قزوین در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین

در جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین لوایح و نامه های واصله شهرداری در حوزه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا،برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی،شهسواری کارگردان مجموعه نمایشی ایران فخر (پانته آ) و با هدف بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد.

براساس این گزارش ،لایحه مساعدت شهرداری در برگزاری نمایشواره پانته آ مطرح گردید و در ادامه شهسواری کارگردان مجموعه نمایشی ایران فخر به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این نمایش و همچنین جزییات هزینه کرد برای اجرای نمایشواره پانته آ پرداخت.

در ادامه رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی به بیان نظرات خود پیرامون لایحه مساعدت شهرداری به برگزاری نمایشواره پانته آ پرداختند .

اللهیاری با اشاره به اینکه این نمایشواره بدون هماهنگی و طرح در کمیسیون شورا اجرایی شده و شهرداری نقش مشارکت در اجرا را داشته خواستار مساعدت ۵۰ درصدی مبلغ ارایه شده در لایحه شد.

وی ادامه داد: در این دوره از شورا سعی کردیم دستگاه ها نگاه کاسبی و عابر بانکی به شهرداری نداشنه باشند لذا در خصوص هزینه های ارایه شده در جریان برگزاری این نمایشواره حرف هایی وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: در این لایحه نگاه حمایتی و مشارکتی داریم و لذا با ۵۰ درصد رقم  لایحه موافقت می شود.

در ادامه جلسه اشدری نائب رییس کمیسیون فرهنگی نیز درسخنانی با اشاره به اینکه شهرداری در برگزاری نمایشواره پانته آ بدون مجوز و نظر شورا عمل نموده است گفت: برای پروژه های شهری بالای ۵۰۰ میلیون تومان شورا باید مجوز بدهد در حالی که لایحه برگزاری نمایشواره پانته آ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است .

وی ادامه داد: سیاستگزاری و پیشنهادات در کمیسیونهای شورا شکل می گیرد در حالی که این طرح بدون مشورت با شورا و کمیسیون فرهنگی اجرایی شده که عین جرم است؛ باید به نظرات شورا احترام گذاشت‌.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرمندان این شهر با توان و خلاقانه این نمایشواره را اجرا نمودند پس نباید قربانی بی تدبیری و بی درایتی شهرداری شوند .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هر مسجد به منزله یک فرهنگسراست گفت: باید مساجدی که کار فرهنگی و کارآفرینی می کنند توسط شهرداری شناسنامه دار شوند و از آنها در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و فعالیت‌های مشترک اسافاده نماییم.

وی همچنین خواستار ارایه لیست مساجد فعال شهر که فعالیت‌های مرتبط با سازمان فرهنگی ورزشی دارند از سوی شهرداری شد.

تقوی دبیر این کمیسیون نیز با اشاره به مساعدت به برگزاری نمایشواره پانته آ گفت: با توجه به پرداخت رقم مساعدت می توانیم زیرساختهای ایجاد شده برای این نمایشواره را در اختیار داشته باشیم تا در برنامه های آتی از آنها استـفاده شود .
 
همچنین در ادامه جلسه لوایح شهرداری قزوین شامل مساعدت به کنگره سه هزار شهیداستان جهت چاپ کتاب و تولید محتوا به مبلغ یک میلیارد ریال،مساعدت یک میلیارد ریالی جهت هزینه های جشنواره بین المللی تئاتر دینی صاحبدلان و مساعدت ده میلیارد ریالی به برگزاری راهیان نور بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین در جریان بررسی نامه های واصله مقرر شد تا کمیسیون فرهنگی از مدارس استثنایی شهر قزوین و کانون‌های مساجد بازدیدی نمایند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط