یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۹

فرمانی ،

فساد ستیزی و عدالت طلبی از رویکرد مهم شورای ششم است

مطالبه‌گری، فساد ستیزی و عدالت خواهی از شعارهای اصلی شورای ششم می باشد که در این خصوص مجاری فساد و عدم رعایت عدالت نیزدر مدیریت شهری شناسایی شده اند.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین درنشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)  با استقبال از برگزاری این نشستها اظهار کرد: این نشستها پایه گذار مطالبه گری صحیح در راستای اجرای رسالتهای بر دوش نهاده توسط آرای مردم است و امیدواریم  در این راستا قدم های مثبتی برداریم .
 
 وی در ادامه به سیاست ها و رویکردهای مهم شورای ششم اشاره داشت وگفت:شورای اسلامی شهر قزوین در دوره ششم وقتی در مسند خدمت گزاری و جایگاه نظارت قرار گرفت  چند رویکرد و سیاست مهم  را در دستور کار قرار داد که گاها گلایه مردم  از اعضای پارلمانهای مختلف این بوده که در موقع انتخابات شعارها و تفکرات  و وعده و وعید به مردم داده می شده و پس از انتخابات همه آنها به فراموشی سپرده می شده  است.
 
 رییس پارلمان محلی قزوین در ادامه سخنانش به اقدامات رو بنایی و زیر بنایی شورا و شهرداری قزوین اشاراتی کرد و افزود: بررسی و تایید برنامه پنج ساله سوم شهرداری ،تسویه بدهی های شهرداری به بانک شهر و استقرار مدیریت پروژه از دیگر موارد مهمی می باشد که در شورای ششم پیگیری و اجرایی شد.
 
 وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم شورای ششم فساد ستیزی است خاطر نشان کرد: در این بخش مجاری فساد و بسترهای عدم اجرای عدالت در مدیریت شهری شناسایی شد وبرای برون رفت از آنها طرحهای خوبی از جمله اطلاع شورا از مزایده و مناقصه های بالای 500 میلیون تومان بود.
 
 به گفته وی موضوع  هوشمند سازی را به طور  جدی از شهردار مطالبه کرده ایم و در این حوزه نیز خواستار تهیه و ارایه بانک اطلاعات املاک و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام نیز هستیم.
 
 به گفته فرمانی، در تعامل با مدیریت شهری و شهرداری باید دو بعد را مد نظر داشت، نخست اینکه شورای شهر نهاد اجرایی نیست، سیاست‌گذار و ناظر است و دوم اینکه شهردار هم مسئول اجرای این سیاست‌ها است.  
 
 او همچنین با بیان اینکه از سوی شورا نهایت همکاری با مدیریت شهری وجود دارد ادامه داد: درخصوص کمربندی آیت الله باریک بین مسائلی بین دستگاه‌ها وجود داشت اما ما بر این باور بودیم که خدمت به مردم نباید به علت اختلاف سلیقه زمین بماند و ما باید منافع شهری را در نظر بگیریم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط