سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین :

پلهای شهر قزوین به دیوارهای صوتی مجهز شود

استفاده از دیوارهای صوتی در پلهای شهر قزوین می تواند اثرات آلودگی صوتی برای ساکنین مجاور این پل ها را کاهش دهد لذا پیشنهاد می شود تا نصب این دیوارها در شهر قزوین توسط مدیریت شهری پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین،درجلسه علنی شورابا بیان این مطلب اظهار کرد: آلودگی صدا بر سلامت، آسایش و آرامش و سایر استانداردهای زندگی جامعه تأثیر سو گذاشته و انجام اقدامات لازم در زمینه کاهش آلودگی صوتی و رفع آن از اولویت‌های زندگی مدرن امروزی محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: استفاده از دیوارهای صوتی در پلهای نادری،امام علی (ع)، سرداران، قدس و پل امام رضا(ع) می تواند اثرات آلودگی صوتی برای ساکنین اطراف این پل ها را کاهش دهد لذا پیشنهاد می شود تا نصب این دیوارها توسط مدیریت شهری قزوین پیگیری شود.
 
وی تاکید کرد:دیوارهای صوتی سازه‌‌های محکم و مقاومتی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده صدا کاهش می‌دهند.
 
چگینی در ادامه سخنانش با اشاره به ارائه راهکار برای فروش زمین در شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین برای تامین اعتبارات پروژه ها و حقوق پرسنل از ارزش افزوده استفاده می کند و به دلیل رکود در بخش زمین و مسکن تقریبا در حوزه فروش املاک نتوانسته بودجه خود را محقق کند؛ بر این اساس ضرورت دارد تا راهکاری مانند اقساطی کردن و فروش با ده درصد زیر قیمت بازار توسط شهرداری ارایه شود.
 
چگینی خاطر نشان کرد: به نظر بنده این یکی از نقص های شهرداری است که نمی تواند زمین بفروشد؛ در این شرایط که رکود است باید مدیریت صورت گیرد و شرایط فروش را مهیا  کند.
 
به گفته رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین تولید زمین و فروش متناسب برای تامین بودجه و اجرای پروژه های عمرانی از جمله مواردی است که باید در مدیریت شهری قزوین مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط