سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

در جلسه کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد ؛

استقرار کارگاه های آموزش سفالگری در بوستانهای بانوان /از فضای بوستانهای شهر برای آموزش شهروندان استفاده شود

در جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین بر لزوم استفاده از فضاهای موجود در بوستانهای سطح شهر برای آموزش شهروندان در حوزه های مختلف از جمله آموزش سفالگری تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین ،جلسه کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست فاطمه اشدری و با حضور اعضا، رجبی مشاور شهردار در امور مناسب سازی، و تعدادی از مشاورین وفعالین فرهنگی با هدف اختصاص بخشی از فضای بوستانها به کارگاههای سفال گری و ارایه پیشنهاد اجرای پروژه های اولویت دار در حوزه بانوان و خانواده در بودجه سال آینده شهرداری برگزار شد  
 
براساس این گزارش ،در ابتدا لایحه واگذاری غرفه در بوستان مادر و کودک با حضوراعتماد مسئول مالی سازمان فضای سبز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پیرامون این موضوع ونحوه کاربری آن بحث وبررسی بیشتری صورت گیرد و نتیجه اعلام گردد.
 
اشدری رییس این کمیسیون درسخنانی برلزوم استفاده بهینه از فضاهای موجود در بوستانها به ویژه بوستان بانوان مادر وکودک و بوستانهای بانوان برای آموزش تاکید نمود و گفت: می توانیم از فضای بوستانها برای امر آموزش در بخشهای مختلف و برای رده های سنی کودک و نوجوانان و بانوان استفاده نماییم.
 
وی همچنین با اشاره به توانمندی یکی از بانوان فعال شهر در حوزه سفالگری خاطر نشان کرد: می توان دربخشی از بوستان مادر و کودک و بوستان های بانوان دیگر فضایی را برای ایجاد کارگاه آموزش سفالگری اختصاص دهیم و از توانمندی این مربی سفالگری استفاده نماییم.
 
وی همچنین با اشاره به توانمندی تشکل ها در حوزه های مختلف خاطر نشان کرد: بایداز ظرفیت وتوانمندی تشکلها دراجرای برنامه های مختلف آموزشی فرهنگی به ویژه در حوزه بانوان و خانواده استفاده نماییم.
 
تقوی نائب رییس این کمیسیون نیز در سخنانی برلزوم تاکید بر فضاهای بوستانها و خانه های فرهنگ برای آموزش و اقدامات کارآفرینی خاطر نشان کرد: درحوزه آموزش می توانیم اقدامات خوبی داشته باشیم و درزمینه هنرهای آشپزی سفالگری و سایر زمینه ها کارآفرینی نماییم .
 
وی ادامه داد: درحوزه سفالگری نیز می توانیم یکی ازمراکز شهرداری را برای این کار اختصاص دهیم و با تجهیز آن علاقه مندان زیادی را برای آموزش این هنر جذب نماییم .
 
درادامه این جلسه هرکدام از حاضرین به بیان نقطه نظرات وپیشنهادات خود در این موضوع پرداختند .
 
در بخش دیگر این جلسه ، نظری پور مشاور کمیسیون به بیان پیشنهادات خود درخصوص اجرای  پروژه ها و طرحهای حوزه بانوان و تحقق شهر دوستدارکودک دربودجه سال آتی شهرداری قزوین  از جمله طراحی و اجرای مجموعه های سالن چندمنظوره در پارک مادر و کودک،تهیه طرح توسعه پارک بانوان مینودر،امکان سنجی و ارایه طرح الگوهای گردشگری در باغستان سنتی قزوین،مطالعه و طراحی پارک قرادآباد، مطالعه و طراحی مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه بانوان،تکمیل استخر و سوله های ورزشی،با اولویت سه پارک مادر وکودک و بانوان، تهیه صندلی کودک در وسایل نقلیه عمومی پرداخت.
 
همچنین برگزاری ورزش‌های همگانی در پارک‌های محلی در راستای تشویق کودکان و نوجوانان،توسعه اتاقهای مادر و کودک در مکان‌های پارکها ،توسعه و افزایش امکانات نظیر آبخوری و مناسب‌سازی فضاهای شهری برای کودکان،اجرای طرح اتوبوس کودک جهت تشویق کودکان به امر کتابخوانی،احداث سینما تئاتر کودک از دیگر پروژه های پیشنهادی دراین جلسه بود.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط