سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد؛

توجه به آموزش حقوق شهروندی در جامعه

رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین برلزوم توجه به آموزش حقوق شهروندی در جامعه تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،ولی چگینی رییس کمیسیون مالی برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور رییس کانون وکلای دادگستری برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد:برگزاری نشستهای مشترک با نهاد ها ودستگاهها باعث افزایش تعاملات و تسهیل در روند امور شهری خواهد شد لذا این  تعاملات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که به واسطه آن شاهد افزایش آگاهی شهروندان از مسائل حقوقی باشیم.
 
 وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که شهروندان در دستگاههای مختلف اداری دچار آن می شوند به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از نکات حقوقی و حقوق شهروندی می باشد .
 
چگینی در ادامه  بر لزوم توجه به آموزش حقوق شهروندی به مردم تاکید نمود وگفت:می توانیم در این حوزه با همکاری کانون وکلا درراستای اموزش حقوق شهروندی تلاش نماییم.
 
وی همچنین از اقدامات اداره معاضدتی کانون وکلا قدردانی نمودو افزود: از اینکه در این اداره مردم می توانند با هرتوان مالی از مشاوره های حقوقی به ویژه در پرونده های قضایی بهره مند شوند اقدام بسیارخوب و ارزنده ای است   
 
رییس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهرقزوین خاطر نشان کرد:درکشور شاهد افزایش آسیبهای اجتماعی هستیم که عمده آنها به واسطه عدم آگاهی از قوانین شهری است و لذا خدمات معاضدتی کانون وکلا باید در جهت آگاه‌سازی و آموزش حقوق شهروندی به مردم باشد و به روزی برسیم که حداقل ۸۰ درصد مردم از حقوق خود در جامعه و شهرآگاه باشند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط