یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

رییس شورای اسلامی شهر قزوین:

ساخت سردیس مفاخر و شهدا بازخوانی دوباره فرهنگ و ارزشهای شهر قزوین است

ساخت و نصب سردیس شهدا، علما و مفاخر نشانگر نگاه فرهنگی شورا و مدیریت شهری به جایگاه ارزشمند مفاخر و علما و فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در آیین رونمایی از تعداد ۱۸ سردیس شهدا، علما و مفاخر استان قزوین که در تالار مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌ مدیریت شهری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساخت سردیس شهدا و مفاخر اظهار کرد: خون شهیدان عاملی مهم در امر عزت و سربلندی کشور است و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نقش بسیار مهمی در الگو برداری نسل نوپا و آینده سازان این مرز و بوم دارد.

وی افزود: شورا و مدیریت شهری با رقمی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال جهت ساخت و نصب سردیس های شهدا و مفاخر و علمای استان قزوین هزینه کرده است که نشانگر نگاه فرهنگی این مجموعه به جایگاه ارزشمند مفاخر و علما و  فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانی با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه گذاری برای آینده است خاطر نشان کرد: ساخت سردیس از شهدا، علما و مفاخر شهر در راستای انتقال تفکر در جایگاه های  مختلف هنری ،فرهنگی و دفاع مقدس و آشنایی نسل جدید با این افراد می باشد.

وی  همچنین تصریح کرد:افزایش اقدامات فرهنگی در شهر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قزوین،پیشنهاد شده تا در طراحی این سردیس ها کیو آرکد معرفی نیز نصب شود تا افرادی که از این سردیس ها بازدید می کنند به صورت هوشمند  زندگی نامه و افتخارات این مفاخر را مطالعه نمایند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط